کدام رنگ کلاه ایمنی را بخریم

کلاه ایمنی از سری تجهیزاتی است که در محیط‌های کارگاهی و صنعتی برای محافظت از سر استفاده میشود. از آنجایی که تفاوت بسیاری بین انواع مشاغل وجود دارد، کلاه‌های ایمنی نیز در طرحها و رنگهای متفاوتی تولید میشود.اما باید از کجا بدانیم که کدام رنگ کلاه ایمنی را بخریم؟

چگونه بهترین کلاه ایمنی با رنگ مناسب را برای حرفه خود برگزینیم؟ معیارهای بسیاری برای انتخاب بهترین کلاه نسبت به حرفه‌تان وجود دارد. از این معیارها میتوان به جنس و مقاومت کلاه اشاره نمود. یکی دیگر از معیارهای مهم در خرید کلاه توجه به رنگ کلاه ایمنی است. از این رو در ادامه به بررسی معانی رنگ های کلاه ایمنی خواهیم پرداخت تا بدانیم کدام رنگ کلاه ایمنی را بخریم. چنانچه کلاه مناسب با حرفه‌تان را پیدا نکردید بهتر است از فروشندگان کلاه ایمنی مشاوره بگیرید.

سوال: کدام رنگ کلاه ایمنی را بخریم؟

توجه به رنگ کلاه ایمنی در حین خرید آن بسیار مهم است. چرا که در حالت کلی رنگ کلاه ایمنی گویای کاربرد آن است. به عبارتی کلاه‌های ایمنی در رنگهای مختلف کاربردهای متفاوتی دارند. استفاده از کلاه ایمنی که رنگ آن مناسب با حرفه شخص باشد گویای مهارت و جایگاه وی در محیط کار نیز میباشد.

همچنین متریالی که برای ساخت انواع کلاه ایمنی مورد استفاده قرار میگیرد با متریال کلاه‌های دیگر متفاوت است. از این رو مهم است که کلاه ایمنی را متناسب با شغلتان انتخاب کنید.

رنگ های کلاه ایمنی

رنگ کلاه ایمنی “سفید”

کدام رنگ کلاه ایمنی را بخریم؟ اگر جز مهندسان و اشخاص عالی رتبه در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی هستید باید کلاه ایمنی سفید خریداری کنید. خرید کلاه ایمنی سفید شما را از سایر اشخاصی که در آن مکان حضور دارند متمایز میکند. همچنین افراد به راحتی قادرند شما را در بین دیگران تشخیص و سپس پیدا کنند.

کلاه ایمنی “زرد”

در بین رنگ های کلاه ایمنی، رنگ زرد نیز به چشم میخورد. کلاه ایمنی زرد یکی از معمول‌ترین کلاه‌ها در بین انواع کلاه ایمنی است. این کلاه کاربردهای مختلفی دارد و در مشاغل بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد. اشخاصی که در محیط‌های کارگاهی و ساختمانی در رده کارکنان قرار دارند از کلاه ایمنی زرد رنگ استفاده میکنند.

کلاه ایمنی “قرمز”

کلاه ایمنی قرمز نماد شغل آتش نشانی به شمار می‌آید. به همین علت نیروهای اطفاء حریق و آتشنشان‌ها از کلاه ایمنی قرمز در حین عملیات‌های مختلف استفاده میکنند. کلاه ایمنی قرمز در محیط‌های ساختمانی، صنعتی و کارگاهی استفاده نمیشود.

کلاه ایمنی “سبز”

در بین رنگ های کلاه ایمنی میتوان به وجود کلاه ایمنی سبز رنگ نیز اشاره کرد. این کلاه توسط کارکنانی استفاده میشود که در زمینه خدمات فنی فعالیت دارند. همچنین مسئولین ایمنی کارگاه که وظیفه سرکشی به پروژه‌های ساختمانی را دارند نیز از کلاه ایمنی سبز رنگ استفاده میکنند. اگر کلاه ایمنی سبز رنگ با حرفه‌تان همخوانی دارند، رنگ های کلاه ایمنی دیگر را مورد بررسی قرار دهید.

کلاه ایمنی “آبی”

کلاه ایمنی آبی یکی از انواع کلاه ایمنی است. این کلاه تقریبا پرکاربرد است و در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. از افرادی که از کلاه ایمنی آبی رنگ استفاده میکنند آنهایی هستند که در بخش تعمیرات فعالیت دارند. از دیگر این افراد میتوان به تکنسین‌ها در زمینه برقکاری و نجاری اشاره نمود. گاهاً مشاهده میشود که اپراتورهای فنی نیز از کلاه ایمنی آبی رنگ استفاده میکنند.

کلاه ایمنی “قهوه‌ای”

کلاه ایمنی قهوه‌ای مناسب محیط‌هایی است که افراد در آنجا با حرارت و گرمای بالا سروکار دارند. برای مثال کارکنانی که در زمینه جوشکاری فعالیت دارند از کلاه ایمنی قهوه‌ای رنگ استفاده میکنند. همچنین کارکنان در محیط‌های صنعتی کار با فولاد و امثال آنها نیز از کلاه ایمنی قهوه‌ای بهره میبرند.

کلاه ایمنی “خاکستری”

کلاه ایمنی خاکستری معنای خاصی ندارد و کاربرد عمومی دارد. این کلاه توسط افرادی استفاده میشود که قصد بازدید از محیط‌های کارگاهی، صنعتی و ساختمانی را دارند. چرا که برقراری ایمنی برای هر فردی که وارد محیط‌های صنعتی و کارگاهی میشود بسیار اهمیت دارد. چرا که مسئولیت بروز هر نوع حادثه در محیط‌های صنعتی بر عهده کارفرما میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه