کاربرد دستکش ضد برش

مهمترین اصل در انجام امور و مشاغل صنعتی توجه به تجهیزات ایمنی است. از سری تجهیزات ایمنی دستکش ضد برش است. کاربرد دستکش ضد برش در حفاظت از دستها در برابر اشیای نوک تیز و برنده خلاصه شده است. به عبارتی دستکش ضد برش خاصیت ضد برندگی دارد و در برخورد با اشیای نوک تیز بریده نمیشود. از این دستکش در انواع مشاغل صنعتی و کارگاهی مختلف کاربرد دارد.

کاربرد دستکش ایمنی ضد برش در مشاغل صنعتی

با بررسی کاربرد دستکش ضد برش میتوان به اهمیت به آن نیز پی برد. اما دستکش ضد برش چیست؟ آیا از دستکش ضد برش میتوان در تمامی مشاغل صنعتی استفاده کرد؟

در مشاغلی که افراد با اشیا و تجهیزات برنده و تیز سروکار دارند، موارد ایمنی باید با جدیت بیشتری دنبال شود. چرا که ممکن است عدم توجه به موارد ایمنی سبب بروز اتفاقات جبران‌ناپذیری شود. یکی از موارد مهمی که سطح ایمنی در کار را افزایش میدهد استفاده از لباس و دستکش ایمنی است.

یکی از انواع دستکش‌های ایمنی، دستکش ضد برش نام دارد. جنس و ساختار این دستکش به گونه‌ای است که به راحتی پاره و یا سوراخ نمیشود. مقاومت این دستکش تا جایی جوابگو خواهد بود شخص فشار حاصله از شی نوک تیز مانند چاقو را سریعا رفع کند. برای مثال اگر شی نوک تیزی به دست فشاری وارد کند، دستکش ضد برش تا حدی از خود مقاومت نشان میدهد و از زخمی‌شدن دست جلوگیری میکند. اما اگر این فشار همچنان برجا باشد، دستکش امکان دارد که پاره شود.

دستکش‌های ضد برش نه تنها مقاومت بالایی در برابر اشیای برنده دارند، بلکه از دست در برابر گرما، سرما و مواد شیمیایی نیز محافظت میکنند. با این اوصاف اهمیت و  کاربرد دستکش ضد برش بیشتر و بهتر برایتان آشکار میشود.

در ادامه به مزایا و کاربرد دستکش ایمنی ضد برش بیشتر میپردازیم.

دستکش ضد برش

از دستها محافظت میکند

مهمترین کاربرد دستکش ضد برش محافظت از دست‌ها و انگشت‌ها است. به عبارتی میتوان چنین گفت که تنها وظیفه و کاربرد دستکش ضد برش محافظت از دست‌ها در برابر عوامل خطرآفرین است. شخصی که از دستکش ضد برش استفاده میکند احتمال بروز خطر های احتمالی که سلامت دست‌ها را تهدید میکند تا حدی بسیار زیادی کاهش میدهد. محافظت از دست که به کمک دستکش ضد برش از دو بعد مختلف قابل بررسی است:

  1. از بروز اتفاقات جبران ناپذیر جلوگیری میکند: در مواقعی ممکن است دستکش ضد ایمنی دست‌ها و انگشت‌ها را از خطر قطع شدن نجات دهد. جلوگیری از بروز اتفاقات جبران ناپذیر برای دست‌ها از مهمترین مواردی است که میتوان به عنوان کاربرد دستکش ضد برش نام برد.
  2. شخص را فعال نگه میدارد: در مواقعی ممکن است بروز زخمهای عمیق در دست‌ها شخص را از کار کردن باز دارد. به عبارتی وجود زخم‌های عمیق باعث میشود تا شخص مدت زمان مشخصی دست از کار بکشد. در چنین مواردی ممکن است شخص پروژه‌ها و یا حتی کار خود را از دست بدهد.

کاربرد دستکش ضد برش برای محافظت از دست‌ها را جدی بگیرید.

سطح ایمنی افزایش می‌یابد

ایمنی در کار نه تنها برای اشخاصی که مشاغل صنعتی دارند مهم است، بلکه برای کارفرما نیز مزیت دارد. از این رو کاربرد دستکش ضد برش شامل جنبه‌های غیر فردی نیز میشود. به عبارتی کارفرمایی که از افراد مختلف برای انجام امور صنعتی بهره میبرد، باید تمام حواسش به تجهیزات ایمنی باشد. چرا که بروز مشکلات مختلف در محیط کار باعث بازخواست کارفرما نیز خواهد شد.

افزایش سطح ایمنی در کار به کمک دستکش ضد برش نیز امکان پذیر است. چرا که افراد در مشاغل صنعتی اغلب امور را به کمک دستان خود انجام میدهند.

اصطکاک بین دست و شی را افزایش میدهد

کاربرد دستکش ایمنی ضد برش برای افزایش اصطکاک بین دست و اشیای مختلف نیز مد نظر است. چرا که دستکش‌های ضد برش به گونه‌ای طراحی میشوند که به کمک آنها بتوان ابزارهای مختلف را به راحتی در دست گرفت. استفاده از دستکش‌های ضد برش از لیز خوردن ابزارهای کوچک و یا آنهایی که به روغن مالیده شده‌اند، جلوگیری میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه