چرا باید از کفش ایمنی استفاده کرد

همه ما از  اهمیت کفش ایمنی کار برای کسانی که در صنعت ساختمان کار می کنند، آگاه هستیم. اما کفش‌های ایمنی در طیف وسیعی از سبک‌های گوناگون تولید میشوند. انواع کفش ایمنی برای بسیاری از محیط‌های کاری مختلف از جمله فرودگاه ها، تدارکات، صنایع حمل و نقل  و غیره تولید میشوند. کفش‌های ایمنی در برابر حرارت مقاوم هستند. کفش‌های ایمنی کار جهت عایق بودن در برابر گرمای شدید و سایر شرایط محیطی طراحی شده‌اند. طراحی کفش ایمنی کار طوری است که از ورود فلزات داغ به درز کفش جلوگیری میکند. در قسمت پنجه، حفاظ فلزی و کامپوزیت کار شده است و از انگشتان پا که ظریف هستند، در برابر آسیب‌ها مراقبت میکند. دلیل آنکه چرا باید از کفش ایمنی استفاده کرد، جهت محافظت از پاها در برابر سقوط اجسام سنگین و تیز هنگام کار است.

استفاده و نگهداری کفش ایمنی

قبل از استفاده از کفش ایمنی کار حتما آن را چک کنید. در صورت سوراخ بودن و فرسوده شدن تعویض شود. اگر چرم کفش پاره شد و قسمت فلزی از پنجه بیرون زد حتما کفش تعویض شود. قابل توجه است قسمت عاج کفش نیز بررسی شود و اگر دارای ساییدگی بود، حتما تعویض گردد. در صورتی که از کفش استفاده نمی‌شود، بهتر است خشک و تمیز نگه داشته شود. اگر کفش ایمنی توسط چند نفر به صورت تناوبی استفاده میشود بهتر است قبل از پا زدن کفش تمیز کاری شده و ضد عفونی گردد. این کار از ایجاد بوی بد پا و انتقال بیماری مربوط به پا جلوگیری میکند.

بررسی دلایلی که چرا باید از کفش ایمنی استفاده کرد!

  1. دلیل اول اینکه چرا باید از کفش ایمنی استفاده کرد، جهت مراقبت از پا در برابر خطراتی مانند سقوط اجسام سنگین و تیز هنگام کار است. کار در محیط شلوغ و سریع نیازمند لوازم ایمنی از جمله کفش ایمنی است. کفش های ایمنی با پنجه های تقویت شده میتوانند به ایمنی کارگران کمک کنند.
  2. خطراتی مانند قدم گذاشتن روی شی برنده، فرو رفتن شی تیز در پا، ریزش مواد شیمیایی و سوختگی در محیط‌های کاری گوناگون وجود دارد. به همین دلیل تهیه و استفاده از کفش ایمنی با زیره مناسب میتواند از پای کارکنان محافظت کند.
  3. کفش ایمنی کار به جلوگیری از لغزش و افتادن افراد در محیط کاری، کمک میکند. در برخی محیط‌های کاری، امکان سر خوردن و افتادن وجود دارد. با طراحی که در زیره کفش استفاده شده است به راحتی می‌توان جا به جا شد و این طراحی به حفظ تعادل کمک میکند. زیره کفش ها دارای کشش و آج صحیح هنگام کار بر روی نردبان یا روی سطوح ناهموار، هستند.
  4. کفش ایمنی مناسب به وضعیت بدن کمک کرده و از کشیدگی عضلات پا جلوگیری میکند. به دلیل داشتن بالشتک مناسب در کفی کفش از قوس پا حمایت میشود و از فشار عضلانی جلوگیری میکند. از پا و مچ پا به خوبی حمایت کرده و ساق پا را تراز میکند. به وضعیت قرارگیری و کاهش کمردرد نیز کمک میکند.

چرا کفش ایمنی؟

  1. کفش ایمنی مناسب در برابر عناصر، مقاوم است. هنگامی که کارکنان در شرایط مختلف آب و هوایی کار میکنند، مهم است که کفش آنها در برابر باران، برف، سرمای شدید مقاوم باشد و از پا محافظت کند. کفش خوب باید عایق بندی درست داشته باشد، تا از شرایط سرمازدگی و مشکلات گردش خون جلوگیری شود.
  2. دلیل آخر برای اینکه چرا باید از کفش ایمنی استفاده کرد، این است که کفش ایمنی در برابر شوک الکتریکی مقاوم است. برق یک عامل خطر بزرگ، در صنایع است. کفش مورد استفاده در این صنایع باید کاملا غیر رسانا باشد. بهتر است از جنس چرم یا لاستیک ساخته شود، تا از احتمال برق گرفتگی جلوگیری شود. اگر در محیط کار، احتمال تجمع الکتریسیته ساکن است، کفش های ضد الکتریسیته ساکن بهترین گزینه برای استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه