وزن و مشخصات کلاه ایمنی

یکی از نکات بسیار مهم و طلایی برای خرید کلاه‌های ایمنی، توجه به وزن و مشخصات کلاه ایمنی است. کلاه‌های ایمنی از جمله تجهیزات بسیار مهم و ضروری در بسیاری از مشاغل هستند. این کلاه‌ها در انواع مختلف بر اساس نیاز مصرف کنندگان، طراحی و تولید شده‌اند. بنابراین امروزه می‌توان شاهد انواع کلاه‌های ایمنی با خصوصیات و ویژگی‌های متفاوت، بود.

توجه داشته باشید که وزن و مشخصات کلاه ایمنی، بر اساس فاکتورهای مهمی تعیین خواهند شد. کلاه‌های ایمنی بر اساس برخی از استانداردهای بسیار مهم، ساخته می‌شوند. بنابراین برای تهیه بهترین کلاه‌های ایمنی،؛ توجه به برخی از فاکتورها، بسیار ضروری تلقی می‌گردد.

خرید با توجه به وزن و مشخصات کلاه ایمنی:

همانطور که ذکر کردیم، یکی از نکات بسیار مهم برای خرید این تجهیزات ایمنی، در نظر گرفتن وزن و مشخصات کلاه ایمنی است. کلاه‌های ایمنی دارای مواد تشکیل دهنده‌ی بسیار زیادی هستند. در طراحی و تولید آنها از اصول و استانداردهای بسیار مهمی تبعیت شده است. بنابراین دور از ذهن نیست که به بهترین نحو از سر مخاطبین، محافظت نمایند. از عوامل تشکیل دهنده‌ی این کلاه‌های ایمنی می‌توان به:

  • پوسته خارجی
  • عامل تعلیق ساز
  • قطعه ستاره‌ای شکل
  • بند

اشاره نمود. لازم به ذکر است که اجزا تشکیل دهنده‌ی این کلاه‌ها، با یکدیگر متفاوت خواهند بود. مهمترین فاکتور در تهیه این کلاه‌های ایمنی، توجه به استانداردهای در نظر گرفته شده برای آنها است.

وزن استاندارد کلاه ایمنی چقدر است؟

توجه به وزن و مشخصات کلاه ایمنی، می‌تواند یک خرید هوشمندانه را برای شما به ارمغان بیاورد. کلاه‌های ایمنی به نحوی طراحی شده‌اند که باید در تمام فرایند کاری، بر سر مصرف کننده باشند. به همین جهت باید از وزن بسیار مناسب و ایده‌آلی برخوردار باشند. وزن این کلاه‌ها باید به نحوی باشد که تحمل آن در عملیات دشوار و مشاغل سخت نیز، عذاب آور نباشد. همچنین باید به نحوی ساخته شوند که از مقاومت بالایی در برابر ضربه، برخوردار باشند.

وزن استاندارد تعیین شده برای کلاه‌های ایمنی، نباید بیشتر از 400 گرم باشد. در این صورت مشکلات جدی را برای مصرف کنندگان به همراه خواهند داشت. تحمل وزن بالای 400 گرم در کل روز برای کارگران، مهندسان و … بسی دشوار خواهد بود.

شناخت مرغوب‌ترین کلاه ایمنی

مشخصات کلاه ایمنی کدامند؟

با پی بردن به اطلاعات دقیق در زمینه‌ی وزن و مشخصات کلاه ایمنی، می‌توان یک خرید موفقیت آمیز را تجربه کرد. کلاه‌های ایمنی نیز مانند بسیاری از تجهیزات دیگر از مشخصات مهمی تبعیت می‌کنند. از جمله مشخصات مهم در این تجهیزات عبارتند از:

  • متریال تولیدی (توجه داشته باشید که یکی از مهمترین مشخصات کلاه ایمنی مرغوب، برخورداری از متریال درجه یک و با کیفیت است.)
  • مقاومت بالا (متریال به کار برده شده در این تجهیزات ایمنی باید به نحوی باشند که مقاومت بسیار بالایی را در بر داشته باشند. مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر احتراق و سوختگی، مقاومت در برابر جریان برق و …)
  • برخورداری از استانداردهای مهم (از دیگر مشخصات کلاه ایمنی، می‌توان به استفاده از استانداردهای مهم جهانی در فرایند ساخت آن، اشاره نمود.)
  • کلاس بندی کلاه‌های ایمنی (کلاه‌های ایمنی بر اساس متریال تولیدی و موارد استفاده و مقاومت، در کلاس‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. مصرف کنندگان با شناخت کلاس بندی کلاه‌های ایمنی و همچنین شناخت خصوصیات آنها، اقدام به خرید و بهره برداری از آنها، می‌نمایند.)
  • مقاومت در برابر نفوذ آب (در مشخصه‌های بسیار مهم کلاه‌های ایمنی، می‌توان به قابلیت عدم نفوذ نم و رطوبت به درون آن، اشاره کرد.)

توجه داشته باشید که بهترین و مرغوب‌ترین کلاه‌های ایمنی از هر نظر، مانند: وزن و مشخصات کلاه ایمنی، مورد بررسی قرار می‌گیرند. اغلب قبل از ورود این کالاها به بازارهای رقابتی، آزمون‌های مختلفی بر روی آنها انجام می‌پذیرد. این آزمون‌ها بیانگر کیفیت و مرغوبیت کلاه‌های ایمنی هستند. از جمله آزمون‌هایی که بر روی این کلاه‌های ایمنی انجام می‌پذیرند، عبارتند از:

  • آزمون جذب ضربه
  • آزمون مقاومت در برابر اشتعال
  • آزمون مقاومت در برابر نفوذ
  • آزمون عایق بودن کلاه ایمنی
  • آزمون مقاومت در برابر گدازه‌های فلزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه