نقش لباس کار در ایمنی بدن چقدر است؟

نحوه رفتار، نحوه ارتباط، کلامی و غیرکلامی و تعامل با همکارانمان می تواند بر دید دیگران از ما در محل کار تأثیر بگذارد. اما چیز دیگری که واقعاً می تواند بر روی تصویر و عملکرد ما تأثیر بگذارد لباس کار ما است. بنابراین، بسیار مهم است که وقتی فکر می کنیم چه بپوشیم، رنگ ها، الگوها، اکسسوری ها و غیره را ارزیابی کنیم. البته در برخی مشاغل لباس کار نقش بسیار مهمی را ایفا می کند ما در این مطلب به ایم موضوع که نقش لباس کار در ایمنی بدن چقدر است؟ می پردازیم.

چند سال پیش، همه بدون توجه به صنعت، کت و شلوار سر کار می پوشیدند. با این حال، امروز، همه چیز تغییر کرده است. شرکت‌ها در مورد لباس‌های کار ذهن بازتری دارند و برخی حتی به کارمندان این آزادی را می‌دهند که تصمیم بگیرند چه بپوشند. اما البته، موارد دیگری نیز وجود دارند که نیاز به تشریفات یا حتی یونیفرم دارند.

اهمیت پوشیدن لباس فرم در محل کار

بسیاری از مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که لباس واقعاً می تواند عملکرد کاری ما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که اگر لباس‌هایی را می‌پوشیم که دوست داریم یا با آن راحت هستیم، اعتماد به نفس و احساس خودتوانمندی ما بهبود می‌یابد که می‌تواند ما را بازده و کارآمدتر کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ توسط Michael L. Slepian انجام شد نشان داد که پوشیدن لباس‌های رسمی مهارت‌های شناختی را تقویت می‌کند. مطالعه دیگری نشان داد که حدود 70 درصد از 100 «بهترین شرکت برای کار» در سال 2018 لباس‌های غیررسمی کسب و کار می‌پوشند. به نظر می رسد این مطالعات ارتباط بین لباس های رسمی و عملکرد کاری را نشان می دهد.

با این حال، بیشتر از اینکه بر عملکرد ما تأثیر بگذارد، نحوه لباس پوشیدن ما بر درک همکاران و مدیران از ما تأثیر می گذارد. ما واقعاً باید روی آن سرمایه گذاری کنیم، به خصوص در روز اول. لباس های ما بر دیگران تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، لکه‌ها یا لباس‌های بیش از حد استفاده شده ممکن است نشان دهند که ما نامرتب و شلخته هستیم. با توجه به اینکه لباس راهی برای ابراز وجود است، باید روی کیفیت سرمایه گذاری کنیم. به علاوه، لباس کارمندان بر نحوه دید مشتریان از شرکت و برند آن تأثیر می گذارد.

نحوه لباس پوشیدن ما باید با نقش/وظایف ما مطابقت داشته باشد و الزامات محل کار را برآورده کند. صرف نظر از خط مشی لباس این شرکت، داشتن ظاهری حرفه ای ضروری است.

نقش لباس کار در ایمنی بدن چقدر است؟

مدت هاست استفاده از لباس کار مناسب به عنوان یکی از بهترین راه هایی که به وسیله آن می توان ایمنی و حفاظت در محیط کار را ارتقا داد، مطرح شده است. با این حال، با وجود چنین اظهاراتی، هنوز شرکت ها و افراد زیادی وجود دارند که اهمیت چنین چیزی را دست کم می گیرند. از نظر برخی استفاده از لباس کار ضروری است، در حالی که برخی دیگر اطمینان یافتن از اینکه لباس کار از سر تا پا محافظت لازم را انجام می‌دهند اما بسیار زمان‌بر و پر زحمت است.

قبل از هر چیز، توجه به این نکته مهم است قوانین و مقررات متعددی در مورد چگونگی ارتقای ایمنی در محل کار توسط سایت‌های ساختمانی وضع شده است. این به این معنی است که استفاده از لباس های ایمنی و کار که بر اساس خطراتی که ارزیابی می شود طراحی شده اند، ضروری است. اگر شرکت نتواند کارکنان را وادار به پوشیدن لباس مناسب کند، آنها در معرض خطر قانونی برای چنین اقدامی قرار خواهند گرفت زیرا این کار باعث سهل انگاری مدیریت می شود.

به طور کلی، لباس کار مناسب مهم است زیرا ایمنی اعضای تیم را ارتقا می دهد و خطرات آشکار را کاهش می دهد. در حالی که ممکن است کنترل‌های اداری و مهندسی وجود داشته باشد که خطرات را کاهش دهد، ممکن است ناکافی باشند، به همین دلیل پوشیدن لباس کار بسیار مهم است.

چرا باید لباس کار و ایمنی مناسب بپوشید؟

لباس ایمنی مناسب همچنین مستلزم نیاز به استفاده از عینک و سایر مواردی است که برای محافظت کامل از چشم طراحی شده است. به عنوان مثال، ممکن است مواد شیمیایی به طور تصادفی در چشمان شما پاشیده شود و باعث سوزش و سایر اشکال درد شود که استفاده از محافظ را ضروری می کند.

اگر محل کار بیش از حد پر سر و صدا باشد، مانند زمانی که از تجهیزات سنگین استفاده می شود، نیاز است که کارگران از گوش گیر استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا نویز قابل تحمل‌تر باشد و از این رو، به شما این فرصت را می‌دهد که با هر کاری که در سایت انجام می‌دهید بهره‌وری بیشتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه