مشخصات فنی کفش ایمنی

برای جلوگیری از آسیب دیدگی پا، توصیه می‌شود از کفش ایمنی فولادی یا انواع دیگر کفش‌هایی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد از همان سطح محافظت برخوردار شوید. با چنین کفش هایی می توانید از لیز خوردن هنگام حرکت در محل کار و موارد دیگر جلوگیری کنید. مهم است که کفش هایی بپوشید که نه تنها سطح بالایی از محافظت را داشته باشند، بلکه جفتی را نیز بپوشید که با آن راحت باشید. برای این منظور لازم است مشخصات فنی کفش ایمنی مناسب را بدانید.

در مجموع، نمی توان انکار کرد که محافظت از طریق لباس مناسب در هر شرکتی ضروری است، به خصوص زمانی که ماهیت شغل چنین چیزی را ایجاب می کند. در حالی که شرکت مسئولیت ارائه چنین خدماتی به کارمندان خود را دارد، کارگران وظیفه دارند که مطمئن شوند با تجهیزات کامل سر کار حاضر می شوند بدون اینکه نیازی به این کار داشته باشند.

استاندارد EN ISO 20345 الزامات اساسی و اضافی را برای کفش ایمنی برای استفاده تجاری تعریف می کند. کفش مطابق با استاندارد EN ISO 20345 برای محافظت از پوشنده در برابر ضربه، له شدن، افتادن یا غلتش اشیاء، از راه رفتن به اجسام نوک تیز ، گرما یا سرما و مواد داغ در نظر گرفته شده است.

کفش های ایمنی بسته به نیازهای انجام شده به کلاس های حفاظتی مختلفی تقسیم می شوند. کفش ایمنی در کلاس حفاظتی SB حداقل الزامات را مطابق با EN ISO 20345 برآورده می کند. کفش های ایمنی با الزامات اضافی بسته به ویژگی ها به کلاس های حفاظتی S1 تا S5 تقسیم می شوند.

مشخصات فنی کفش ایمنی

هنگام انتخاب کفش، علاوه بر مقاومت در برابر لغزش، باید چندین فاکتور مانند راحتی، دوام و سایر ویژگی های ایمنی مورد نیاز مانند محافظت از انگشتان پا را در نظر بگیرید. کفش های ایمنی – مانند همه انواع PPE – تنها زمانی باید به عنوان “آخرین راه حل” مورد استفاده قرار گیرند که تمام اقدامات منطقی یا عملی دیگر برای مدیریت خطر انجام شده باشد. قبل از انتخاب کفش ایمنی، باید به ارزیابی ریسک موجود برای محل کاری که می‌خرید بپردازید، سپس اقدام به خرید نمایید. بسیار مهم است که کفش ایمنی که انتخاب می کنید ویژگی های زیر را دارا باشد:

  • مطابق با استانداردهای قانونی
  • نوع صحیح برای کار/کارگر/محیط است
  • توسط تمام کارکنانی که از آن استفاده می کنند به درستی استفاده می شود.
  • راهنمای کفش های ایمنی

چکمه های ایمنی و کفش های ایمنی سطوح مختلفی از محافظت را دارند. اطمینان از سطح صحیح حفاظت بسته به خطرات احتمالی برای اطمینان از حداکثر حفاظت مهم است. خطرات آسیب می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • برخورد با اجسام سنگین که منجر به صدمات له شدن می شود
  • اجسام تیز – خطر سوراخ شدن کف پا
  • جذب عناصر – مانند آب یا روغن
  • ایجاد الکتریسیته ساکن
  • دمای شدید

هنگام انتخاب کفش ایمنی به نکات زیر توجه کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که کفش با استانداردهای EN ISO 20345 مطابقت دارد
  • جنس – چرم یا مصنوعی
  • استفاده در فضای داخلی یا خارجی
  • دما – محیط های گرم یا سرد
  • آب و هوا – شرایط آفتاب، برف یا باران
  • خطرات – استفاده از روغن یا مواد شیمیایی.

تفاوت چکمه و کفش ایمنی در چیست؟

کفش های ایمنی در طیف وسیعی از نوع/سبک موجود هستند، از جمله:

چکمه‌های ایمنی: رایج‌ترین نوع کفش‌های ایمنی، دارای سرپوش‌های محافظ با بسیاری از ویژگی‌های ایمنی دیگر از جمله زیره‌های مقاوم در برابر لغزش، کفی میانی مقاوم در برابر نفوذ و عایق در برابر گرما و سرمای شدید.

کفش‌های ایمنی: مانند چکمه‌های ایمنی، این کفش‌ها معمولاً دارای سرپوش‌های فولادی محافظ هستند، اگرچه مانند چکمه‌های ایمنی، «بدون فلز» (به اصطلاح کفش‌های کامپوزیت) در دسترس هستند که سبک‌تر هستند. شاید از نظر زیبایی‌شناختی توسط پوشندگان جذاب‌تر به نظر می‌رسند، برخی از آنها دارای کلاهک های فولادی هستند در حالی که برخی دیگر پلاستیکی هستند.

کفش های ایمنی برای زنان در طیف وسیعی از سبک ها (چکمه، کفش) با ویژگی های کلیدی مورد نیاز مانند کلاهک پنجه فولادی، کفی میانی مقاوم در برابر حرارت و زیره دافع روغن موجود است.

آشنایی با کاربردهای کفش ایمنی

انگشتان پا، بخش بسیار آسیب پذیر بدن شما هستند، به خصوص در محل کار. محافظ انگشت پا باید در برابر ضربه 200 ژول مقاومت کند. ژول واحد انرژی است و این استاندارد به طور هدفمند مشخص است. سقوط یک چیز سنگین از ارتفاع کم می تواند انرژی بسیار کمتری نسبت به چیزی سبک تر از ارتفاع بسیار بالاتر داشته باشد. علاوه بر ضربه، ناحیه انگشت پا باید وزن استراحت بیش از 1000 کیلوگرم را تحمل کند. بیشتر مردم در مورد چکمه های پنجه فولادی شنیده اند، اما محافظ آن نباید استیل باشد.

لباس، مواد نشیمنگاه و عوامل آب و هوایی می توانند باعث ایجاد بار الکتریسیته ساکن در بدن شوند. برخی از مواد موجود در کفش می توانند بدن را بیش از حد عایق کرده و باعث نگه داشتن شارژ شوند. هنگامی که چیزی را لمس می کنید، برق می تواند به سرعت از بدن شما خارج شود و باعث ایجاد جرقه و یک شوک ناخوشایند کوچک شود. کفش های ضد الکتریسیته ساکن این اثر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، اما محافظت کاملی را برای قرار گرفتن در معرض وسایل الکترونیکی و مواد منفجره ارائه نمی دهند. برای این کار به حفاظت الکترواستاتیک (ESD) نیاز دارید.

اشیاء تیز در جایی که راه می رویم و می ایستیم نه تنها در محل کار بلکه در خارج از منزل و خانه نیز خطر قابل توجهی هستند. برای رعایت این استاندارد، کفش باید بتواند در برابر نیروی نفوذ 1100 نیوتن مقاومت کند. محافظ کف وسط به یکی از این روش ها ارائه می شود: درج فولاد ضد زنگ در زیره، درج آلومینیومی در زیره یا کفی کولار. محلول های آلومینیوم و کولار انعطاف پذیرترین و سبک ترین هستند و بیشترین ناحیه پا را پوشش می دهند. کفی های کولار همچنین عایق حرارتی بسیار بالاتری را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه