شاید کاربرد ماسک ایمنی در کوتاه مدت به چشم نیاید، اما اگر در کارگاه خود روی سلامت کسانی که از ماسک استفاده می کنند و بالعکس تحقیق کنید، و یا حتی آمار های مختلف را بازخوانی کنید، متوجه خواهید شد که ماسک ایمنی چه تاثیر فوق العاده ای روی سلامت انسان دارد. در این مطلب چند مدل پیشنهادی برای انتخاب ماسک ایمنی ارزان را به شما توصیه می کنیم.

گاهی کارفرما ها برای راحتی خود یا کم کردن هزینه ها، از تهیه ماسک مناسب برای کارمند ها وکارگر ها فرار می کنند، در همین مواقع است که انسان باید برای خود اهمیت قائل شود تا سالم بماند. خرید ماسک ایمنی هزینه زیادی ندارد و استفاده از آن نیز زحمتی ندارد.

ویروس های مختلف از جمله ویروس کرونا باعث شده صنعت ماسک پیشرفت کند و دسترسی به آن نیز به آسانی صورت بگیرد. در صنعت نیز وجود مواد شیمیایی مختلف و گرد و خاک و… خیلی افراد را ملزم به استفاده از ماسک می کند.

راهنمای خرید ماسک ایمنی

اکنون شما به راحتی می توانید با چند کلیک ساده به خرید محصول دلخواهتان نزدیک شوید.

در مشاغل مختلف استفاده از ماسک های مختلف می تواند جان ما را نجات بدهد. به عنوان مثال کار در معدن؛ وجود گرد و غبار بیش از حد چه در معادن رو باز و چه زیرزمینی، کارگر ها و حتی کارفرما را ملزم به استفاده از ماسک ایمنی می کند.

 یا مثلا در مشاغلی که حلال های صنعتی، آلی، رنگ و… در آن ها استفاده می شود؛ حلال های آلی بسیار سمی هستند و تاثیر منفی بر سلامت انسان دارند و هنگام کار با آنها باید قوانین خاصی را رعایت کرد. مهمترین نکته وجود تهویه در محل کار است که باید مداوم کار کند و استفاده از ماسک تنفسی و لباس مخصوص که از تماس مستقیم با حلال جلوگیری می کند. اکثر آنها قابل اشتعال هستند و می‌توانند مخلوط های انفجاری تولید کنند.

ماسک های ایمنی به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند.

یکی از استاندارد هایی که باید برای ماسک ایمنی در نظر گرفت، ffp است. این استاندارد به سه بخش ffp1, ffp2, ffp3 تقسیم می شود. هر چه عدد استاندارد بالا تر باشد ماسک حفاظت بیشتری در برابر گرد و غبار و آلاینده های صنعتی دارد.

از طرفی ماسک ایمنی در بحث حفاظت به بخش های سوپاپ دار و بدون سوپاپ تقسیم می شود که البته هر کدام از آن ها کاربرد مخصوص خود را دارند.

جنس لایه های مورد استفاده در ماسک ها هم یکی از موارد بسیار مهم است. هر یکی از جنس های این لایه ها برای فیلتر کردن نوعی آلایندگی می باشد.

مدل پیشنهادی برای انتخاب ماسک ایمنی ارزان

کربن اکتیو: این فیلتر به خوبی گرد و غبار را به خود جذب می‌کند؛ نام دیگر آن پلی‌استر است.

ملت بلون: این پارچه بیشتر برای تولید فیلتر ماسک‌ ها کاربرد دارد. زیرا به خوبی ذرات نانومتری و میکروب ‌ها را دفع می‌کند.

فیلتر اس ام اس: از این فیلتر در لابه‌لای فیلتر‌های دیگر استفاده می‌شود و تا حد زیادی جلوی عبور گرد و غبار را می‌گیرد.

چند نمونه ماسک ارزان با کیفیت:

ماسک ایمنی نانو الیاف FPP3/N99

هر کدام از این دسته ها مشخصات مخصوص خود را دارند. به عنوان مثال؛ ماسک نانو الیافFFP3 بیشترین حفاظت، در برابر ورود آلودگی به دستگاه تنفسی را دارد.
این یعنی حفاظتی برابر با 99.9% در مقابل آلاینده ها، که عدد بسیار قابل قبول و فراتر از آن برای سلامتی می باشد.
و بر اساس استاندارد اروپا  EN149، نیز دسته بندی شده اند.

سوپاپ

نوع سوپاپ این ماسک نانو الیاف پرسی با دیافراگم سیلیکون گرید بهداشتی بدون (PVC) است.
و انتخاب سوپاپ به صورت آپشنال میباشد.

فنر و پد بینی:

فنر توکار و پد بینی اسفنجی نصب شده در ماسک نانو الیاف توسط دستگاه تمام اتوماتیک.

کش:

دو کش 4 خط 25 سانتی با دوخت التراسونیک بدون گوشواره.

کاربرد ماسک:

پردازش چوب، ساختمان سازی و صنایع جانبی ساختمان، جوشکاری، فلزکاری، دفع و پاکسازی زباله، کشاورزی، پزشکی/مراقبت سلامت، صنایع شیشه، مصارف بهداشتی، عمومی، جلوگیری از بیماری های ویروسی.

مدل پیشنهادی برای انتخاب ماسک ایمنی ارزان، ماسک هفت لایه

ماسک هفت لایه کربن اکتیو ترمه کد 3711، راندمان فیلتراسیونی برابر با 99 درصد دارند. این عدد بالاترین راندمان فیلتراسیون در دسته استاندارد FFP3 می باشد.

این عدد به این معنی است که گرد و غبار، آلایندگی های صنعتی و شهری و… تا بیشترین حد ممکن در راه تنفس ما فیلتر می شوند و به ریه نمی رسند.

ماسک هفت لایه کربن اکتیو ترمه یک سوپاپ از جنس سیلیکون تعبیه شده است که کار تنفس را برای افراد راحت تر میکند.

ابر و گیره این ماسک طوری طراحی شده که به راحتی روی صورت جای گیری مناسب داشته باشد.

شما میتوانید این ابر و گیره را نسبت به صورت خود تنظیم کنید.

یکی از مشکلات همیشگی با انواع ماسک اندازه نبودن کش های این محصولات ایمنی می باشد. کش این نوع ماسک توسط یک عدد گیره قابل تنظیم است و میتوان برای راحتی بیشتر آن را شل یا سفت کرد.

این ماسک همچنین دارای 1 لایه کربن فعال در لایه های خود می باشد که عملکرد آن را بهبود میبخشد.

ماسک کربن اکتیو سوپاپ دار ترمه

ماسک کربن اکتیو سوپاپ دار ترمه کد 2611، با استاندارد ffp2 عرضه شده است. این استاندارد راندمان فیلتراسیونی برابر با 94 درصد را به این ماسک میدهد.

این عدد یعنی 94 درصد از موادی مانند: ذرات معلق هوا، ویروس و آلودگی های محیطی و صنعتی که به ریه و کل سیستم تنفسی انسان آسیب می رساند توسط این ماسک راهی برای ورود به بدن انسان پیدا نمی کنند.

استفاده از ماسک های ffp2 همچنین مانع انتشار ویروس از طریق دهان به اطراف می شود و در مقابل، اگر فرد سالم نیز ماسک بزند خود را در مقابل ورود ویروس به دستگاه تنفسی محافظت می کند.

در ماسک کربن اکتیو سوپاپ دار ترمه یک سوپاپ از جنس سیلیکون تعبیه شده است که کار تنفس را برای افراد راحت تر میکند.

همچنین ابر و گیره بینی این ماسک برای راحتی جای گیری آن بر روی صورت طراحی شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه