قیمت مناسب کفش کار

کفش کار بسته به محیط یا سازمانی که شخص در آن کار میکند، خریداری میشود. زیرا برای محیط های مختلف کفش کار مناسب، ویژگی های مختلفی دارد. قیمت مناسب کفش کار به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها میتوان به جنس و اجزای سازنده آن و برند تولیدی اشاره کرد. از آنجایی که در سازمانهای مختلف رفت و آمد داشته اید و شاهد انواع یونیفرم و کفش های کار بوده اید، باید با انواع کفش کار آشنایی داشته باشید.

قیمت مناسب کفش کار برای بیمارستانها و ادارات، به خرید کفش های طبی و چرمی در مدلهای مختلف محدود میشود. زیرا مهمترین چیزی که در سر پا ایستادن یا نشستن های طولانی در این محیط ها، باید مورد توجه قرار گیرد؛ سایز مناسب، ارگونومی و جنس مناسب کفش است. کفش باید به گونه ای انتخاب شود که مانع از تعریق پا، خستگی انگشتان و تاول و قارچ، همچنین فشار به ستوان فقرات گردد.  

بر خلاف کفش های طبی که برای محیط های معمولی استفاده میشود، قیمت مناسب کفش کار برای محیط های عمرانی و کارگاه های صنعتی، کمی بالا میباشد. علت آن طراحی خاص این کفش ها، برای جلوگیری از آسیب به پا در شرایط خطرناک کاری میباشد.

قیمت مناسب کفش کار در محیط های صنعتی

در محیط های عمرانی و صنعتی خطرات زیادی کارگران و مهندسان را تهدید میکند. علاوه بر کفش مناسب باید کلاه ایمنی، دستکش، محافظ صورت و یونیفرم مناسب برای کارمندان در نظر گرفته شود. قیمت مناسب کفش کار عددی است که بتواند سلامتی پای افراد را در شرایط مختلف کاری حفظ کند. در عین حال سبک و راحت باشد که بتوان از آن برای مدت های طولانی استفاده کرد. در نتیجه برای انتخاب و خرید کفش ایمنی باید مهمتر از قیمت مناسب کفش کار، به ویژگی های ایمنی و طبی کفش، متناسب با محیط کار دقت کرد.

از جمله خطراتی که متناسب با آنها کفش کار انتخاب میشود میتوان به خطرات برق گرفتگی محیط اشاره کرد. قیمت مناسب کفش کار باید متناسب با ویژگی های کفش برای این محیط ها باشد. کفش مناسب در محیط هایی با خطرات برق گرفتگی، کفشی است که عایق بوده و بتواند در ولتاژهای بالا همچنین خیس بودن کف زمین، از انتقال جریان به بدن مهندسان و کارگران جلوگیری کند. مورد دیگر اشتعال و سروکار داشتن با مواد منفجره در محیط کار است. کفش مناسب برای این محیط باید عایق بوده و باعث ایجاد الکتریسیته ساکن و جرقه نشود. زیرا هر گونه جرقه باعث ایجاد آتش سوزی در محیط های قابل اشتعال میشود. انتخاب جنس مناسب در ساخت این کفش ها مسلما در قیمت نهایی کفش تاثیر به سزایی دارد.

انتخاب کفش مناسب برای ریخته گری

کفش مناسب محیط های ذوب 

از دیگر محیط های خطرناک که جهت کار در آن باید به پوشیدن کفش و لباس مناسب به صورت جدی دقت شود، کارگاه های جوشکاری و ریخته گری میباشد. قیمت مناسب کفش کار در این محیط ها فارغ از هر عددی باید پرداخت شده و کفش از برند مناسب تهیه شود. برند ایرانی یا خارجی آن تفاوتی ندارد اما چیزی که مهم است، مقاومت کفش در برابر گرمای شدید فلزات داغ میباشد. هرگز فلز یا سنگ های داغ نباید به داخل کفش راهی داشته و موجب سوختگی پا شوند. زیره و رویه ی کفش ایمنی محیط های ریخته گری و جوشکاری باید بتواند حرارت و دمای مواد مذاب را تحمل کند.

کفش مناسب برای محیط های عمرانی

کفش مناسب محیط های عمرانی

قیمت مناسب کفش کار برای محیط های عمرانی در کنار ویژگی های مخصوص این کفش ها تعیین میشود. اکثر ما لباس و یونیفرم های یک رنگ و یک دست همچنین کفش های ایمنی را در کارخانجات صنعتی بر تن کارگران مشاهده کرده ایم. اما جایی که هنوز بسیاری از کارگران با لباس های متفرقه و کفش های نامناسب در آن به کار می پردازند، محیط های ساختمانی میباشد. البته این روزها سخت گیری کارفرمایان بیشتر شده و در کارگاه های ساختمانی بزرگ و پروژه های انبوه سازی، شاهد استفاده از کفش و لباس های ایمنی بر تن کارگران و مهندسان هستیم. اما در محیط های کوچک استفاده از کلاه ایمنی و لباس های کار مخصوص کمتر مورد توجه قرار میگیرد.

کفش هایی که در محیط های عمرانی مورد استفاده قرار میگیرد باید دارای سرپنجه فولادی همچنین زیره محکم و غیر قابل نفوذ باشد. با توجه به میلگردهای فراوانی که در کف کارگاه های ساختمانی ریخته شده است، پوشیدن کفش مناسب کار از جمله مهمترین آیتم هایی است که برای کار در این محیط ها باید مورد توجه قرار گیرد. موضوع دیگر جنس کفش است که باید ضد تعریق و دارای ارگونومی مناسب برای جلوگیری از فشار به مفاصل باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه