شلوار مناسب برای کار روی داربست

محیط کار به دو دسته محیط کار پر خطر و محیط بی خطر تقسیم میشود. یکی از کارهای خطرناک که حین انجام کار در آن فضا، به ایمنی بالا نیاز است، کار روی داربست در ارتفاع زیاد میباشد. شلوار مناسب برای کار روی داربست باید به گونه ای باشد که علاوه بر راحت بودن، مشکلی برای حرکت شخص ایجاد نکرده و محدودیت حرکتی برای فرد نداشته باشد. در برخی از محیط های کاری، شلوار یا لباس ایمنی باید قادر باشند شخص را در برابر حرارت یا تشعشعات حفظ نمایند. جهت کار روی داربست لازم است کارگران یا نصابان، از دستکش، کلاه ایمنی، شلوار مناسب برای کار روی داربست، همچنین کفش کار استفاده نمایند. لباس های معمولی جهت کار در ارتفاع توصیه نمی شود زیرا گشادی یا تنگی آن در ارتفاع در مواقع حساس، ممکن است مشکل آفرین و دست و پا گیر باشد.

ایمنی های لازم برای کار روی داربست

لباس تنها بخش ظاهری ایمنی در محیط کار است. کسانی که به اصول لازم جهت کارهای پرخطر مثل کار روی داربست توجه ندارند، سخت است که قانع شوند تا از شلوار مناسب برای کار روی داربست در ارتفاع استفاده نمایند. اما در محیط هایی که به ایمنی اهمیت زیادی میدهند، استفاده از لباس کار ایمن و هماهنگ، نشانه ای از توجه کارفرما به اصول انسانی میباشد. در کنار لباس راحت، داشتن تجهیزات ایمنی در ارتفاعات زیاد جهت نگهداری و حفاظت از افراد بالای داربست از جمله ضروریات میباشد. پهنای لازم جایگاه که روی داربست قرار میگیرد، از جمله مهمترین عوامل است. پوشیدن کفش کار علاوه بر شلوار مناسب، می تواند در حفظ جان افراد بسیار راهگشا باشد. زیرا افتادن ابزار و وسایل در ارتفاع امری بدیهی است و آسیب به پا و درد ناشی از آن میتواند خود به عاملی جهت سقوط و عدم تعادل فرد تبدیل شود.

خصوصیات لباس یا شلوار مناسب برای کار روی داربست

مهمترین چیزی که شخص جهت حفظ ایمنی شخصی در سر کار باید به آن توجه کند، سایز و تناسب لباس با فرم بدن شخص میباشد. در صورتی که اشخاص بلند قامت از لباس های تنگ یا کوتاه، همچنین افراد ریز نقش از لباس های کار گشاد و بلند استفاده کنند، هرگز به ایمنی لازم در سر کار دست پیدا نخواهند کرد. زیرا لباس کار یا شلوار مناسب برای کار روی داربست باید دارای اندازه ای متناسب با فرم بدن کارگر یا نصاب باشد.

مورد دیگر تناسب لباس کار با محیطی است که شخص در آن کار میکند. به طور کلی جایی از لباس کار نباید باز یا پاره باشد. در برخی از محیط های کاری مثل مکانیکی ها ، پوشیدن لباس کار برای جلوگیری از کثیف شدن لباس های زیری و بدن ضروری است. اما پوشیدن شلوار مناسب برای کار روی داربست، برای راحتی و آزادی شخص هنگام حرکت است. گشاد بودن شلوار یا تنگ بودن آن به شدت آرامش و تمرکز شخص را تحت تاثیر قرار داده و همین عامل می تواند تبدیل به سانحه ای جبران ناپذیر گردد. بسیاری از کارگران از شلوارهای کردی برای کار روی داربست استفاده میکنند که ایمنی لازم را برخوردار نمی باشد.

لباس کار در زمستان باید گرم و در تابستان باید خنک باشد.

لباس ایمنی در محیط های اسیدی و یا دارای اشعه های رادیواکتیو باید یکپارچه، بدون منفذ بوده و از ویژگی های لازم برخوردار باشد.

انواع لباس و شلوار ایمنی از لحاظ جنس و طراحی

لباس کار بنایان و کارگران : شلوار مناسب برای کار روی داربست مخصوص بنایان و کارگران، باید از ویژگی های لازم برخوردار باشد. این لباس باید علاوه بر اینکه هوا را محبوس نکرده و باعث تعریق زیاد نشود، بهتر است ضد آب بوده و در صورت ریختن ملات بر روی آن موجب خیس شدن و ایجاد مزاحمت برای شخص نشود.

لباس کار جوشکاری روی داربست : این کار جز کارهای خطرناک است و لباس کار باید ایمنی لازم را داشته باشد. قطره های مذاب حاصل از جوشکاری اگر در ارتفاع بر روی پوست شخص بیفتد، سبب سوختگی و سقوط میشود. پوشیدن شلوار مناسب و لباس کار مخصوص جوشکاری برای جوشکاران لازم است. باید ضخیم بوده و از جنس جین یا کتان دوخته شده باشد.

لباس فرم دو بنده : بسته به کاری که کارگران در ارتفاع انجام میدهند استفاده از لباس های دوبنده بسیار مفید میباشد. زیرا این لباس ها جیب های کافی برای نگهداری ابزار دارد. استفاده از لباس دوبنده و شلوار مناسب برای کار روی داربست لازم است که توسط کارفرمایان یا کارگران حین کار روی داربست جدی گرفته شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه