تفاوت بوت ایمنی ایرانی و خارجی

داشتن کفش ایمنی در کارهای صنعتی و غیر صنعتی از جمله ملزومات لازم برای حاضر شدن در محیط کار است. کفش ایمنی باید فاکتورهای لازم برای حفاظت از پای کارگران و کارمندان را داشته باشد. تفاوت بوت ایمنی ایرانی و خارجی برای انتخاب کفش، باید در میزان ایمنی بخشی محصول مورد بررسی قرار گیرد. در ایران کارگاه ها و کارخانجات متعددی جهت تولید کفش ایمنی کار میکنند. اما بوت های خارجی از لحاظ ایمنی بخشی کار آزمودگی بیشتری دارند و قیمت های بالاتری نسبت به کفش های ایمنی ایرانی دارند. برندهای شناخته شده ای مانند CAT آمریکایی در بازار وجود دارد که کاملا ایمنی بخشی داشته و برای کارهای صنعتی خرید بوت های این برند بسیار رایج است.

تفاوت بوت ایمنی ایرانی و خارجی مسلما در جنس و دوخت و ارگونومی کفش است. زیرا کفش ایمنی برای محیط های صنعتی باید آیتم و فاکتورهای لازم را داشته باشد. برای مثال پنجه های آهنی، زیره مستحکم و جنس ایمن در محیط های پر خطر از جمله این ویژگی ها میباشد.

برتری و تفاوت بوت ایمنی ایرانی و خارجی

به طور کلی برتری یا تفاوت بوت ایمنی ایرانی و خارجی در موادی است که در ساخت کفش های ایمنی استفاده میشود. وزن کفش، طراحی و استحکام کفش های ایمنی خارجی در برخی از برندها از کفش های ایمنی ایرانی بهتر است. اما در ایران کفش های ایمنی خوبی تولید میشود که برای خرید باید آیتم های ایمنی در آن بررسی شود. از جمله مهمترین تفاوت هایی که کفش ایمنی با کفش معمولی دارد، سرپنجه کفش های ایمنی است. به دلیل سقوط اشیا سنگین در محیط های کاری، کفش ایمنی باید در سرپنجه ها دارای کلاهک های فولادی باشد. رویه کفش باید از جنسی باشد که در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و از پوست پا در برابر پاشش مواد محافظت کند.

در انواع کفش ایمنی رویه باید از پارچه ای انتخاب شود که در برابر حرارت و پاشش مواد مذاب و جوشکاری مقاوم باشد و سوراخ نشده و آتش نگیرد. پوشش داخلی کفش نیز باید مورد بررسی قرار گرفته و در طراحی لحاظ شود. پا در کفش باید راحت بوده و تنفس خوبی داشته باشد که دچار قارچ و میخچه نشود. پس در بررسی تفاوت بوت ایمنی ایرانی و خارجی باید علاوه بر قیمت و برند، موادی که در ساخت این کفش به کار رفته است، مورد بررسی قرار گیرد.

برندهای بوت خارجی خوب

کفش ایمنی خارجی

برندهای زیادی در خارج از ایران اقدام به تولید تجهیزات ایمنی از جمله کفش ایمنی می کنند. تفاوت بوت ایمنی ایرانی و خارجی در تعداد استانداردهایی است که از لحاظ ایمنی دریافت کرده و گواهینامه های بین المللی دریافت نموده است. از جمله برندهایی که میتوانید برای خرید کفش ایمنی خارجی با اطمینان به آنها به خرید اقدام نمایید موارد زیر میباشد.

کاترپیلار، التن، یونیور و سیفتی جاگر از جمله این موارد می باشند. تفاوت بوت ایمنی ایرانی و خارجی در ظاهر نیست و باید مراقب برندهای کپی یا غیر اصل و تقلبی بازار باشیم. کفش ایمنی چیزی است که باید اصل خریداری شود تا بتواند ایمنی کارگر و مهندس را در محل کار تامین نماید.

آیا بوت های ایرانی کیفیت لازم را دارا میباشد؟

فارغ از تفاوت بوت ایمنی ایرانی و خارجی باید فاکتورهای مشخصی در بررسی کیفیت کفش، مورد بررسی قرار گیرد. بسته به برندی که کفش ایمنی را طراحی کرده و فاکتورهایی که در ساخت کفش هایش رعایت میکند، میتوان میزان کیفیت کفش را مشخص کرد. پس فاکتورهایی که بسته به محل کار، باید در کفش بررسی شود، تا برند مورد نظر در خرید کفش ایمنی انتخاب گردد موارد زیر میباشد. از جمله مهمترین آیتم هایی که کفش ایمنی با آن ساخته میشود، میتوان به ضد الکتریسیته بودن کفش ایمنی در محیط های خطرناک اشاره کرد.

کفی کفش باید در برابر مواد شیمیایی و سر بودن کف محل دارای طراحی درست و ایمن باشد. کفش از لحاظ رویه و کفی باید ضد آب بوده و در برابر هر گونه ماده خطرناک و غیر خطرناک در محل غیر قابل نفوذ باشد. کفی در برابر نفوذ اشیا تیز باید مستحکم باشد و از کف پا در محیط های خطرناک محافظت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه