بهترین کلاه ایمنی مهندسی

کلاه های ایمنی یا سخت برای ایمنی و آسایش در اوایل قرن بیستم زمانی که شرایط کار برای کارگران روز به روز وخیم تر می شد وارد شد. با گذشت زمان، مواد زیادی برای کلاه های ایمنی استفاده می شد، در دهه 1930 کلاه های ایمنی آلومینیومی به یک استاندارد تبدیل شدند، اما با گذشت زمان مواد بهتری امتحان و آزمایش شدند، بنابراین امروزه بیشتر کلاه های سخت / کلاه ایمنی از ترموپلاستیک ساخته می شوند. در سال 1997 ANSI توسعه یک کلاه ایمنی تهویه شده را برای خنک‌تر نگه داشتن کاربران تأیید کرد. لوازم جانبی که معمولاً با اینها عرضه می شوند سایه ها، گیره ها و چراغ قوه برای نصب روی سر هستند. با توجه به اینکه آنها عمدتاً در دنیای مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند، تصمیم گرفتیم بهترین کلاه ایمنی مهندسی را معرفی کنیم.

بهترین کلاه ایمنی مهندسی

در تلاشی برای ایمن‌تر کردن کارگاه‌های ساخت‌وساز و ساختمانی، یک سیستم رنگی جدید از کلاه ایمنی در سال 2017 به اجرا گذاشته شد که سفید به رایج‌ترین رنگ در سایت‌های ساختمانی تبدیل شد. اما امروزه تمامی سایت های ساختمانی موظفند از طرح رنگ زیر پیروی کنند:

  • سفید – برای مدیران، سرکارگران، مهندسان یا سرپرستان.
  • سبز – برای بازرسان ایمنی، کارگران جدید یا آزمایشی.
  • زرد – برای کارگران عمومی یا اپراتورهای زمین.
  • قهوه ای – برای کسانی که در کاربردهای گرمای بالا مانند جوشکارها فعالیت دارند.
  • آبی – برای نجار، برق و سایر اپراتورهای فنی.
  • نارنجی – برای خدمه جاده.
  • خاکستری – برای بازدیدکنندگان سایت.

ما همه مهندسان را در محل کار می بینیم که کلاه ایمنی روی سر خود می گذارند تا از هر خطری که ممکن است در حین کار داشته باشند از آن ها محافظت کنند. رنگ ها از زرد تا قرمز تا آبی و سفید متفاوت است، اما آنچه امروز می دانید این است که هر رنگ نشان دهنده وضعیت و تخصص کلاه ایمنی است. کلاه زرد توسط کارگران در محل کار استفاده می شود و کلاه قرمز توسط ناظر امنیت صنعتی که مسئول ایمنی، ایمنی و حفاظت از همه افراد در محل کار است استفاده می شود. کلاه آبی توسط ناظر کل پروژه و کلاه سفید توسط مهندس پروژه، مهندس مجری و بازدیدکنندگان ارشد ارائه می شود.

با این حال، برخی از شرکت ها هستند که در استفاده از رنگ کلاه ایمنی متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال، سرپرستان، مهندسان و کارگران یک رنگ می پوشند. پیمانکار ممکن است رنگ های خاصی را برای هر یک از مهندسان، سرپرستان، کارگران و پیمانکاران اتخاذ کند تا شناسایی آنها آسان تر شود. اما رنگ معمول کلاه ایمنی سفید است زیرا به افزایش دید کارگران کمک می کند.

آیا مهندسان از کلاه های ایمنی سفید استفاده می کنند؟

هر سایت ساختمانی منحصربه‌فرد است، اما بسیاری از تیم‌ها نقش‌های متفاوتی را با کلاه‌های رنگی متفاوت به اعضای تیم ارائه می‌دهند تا به تشخیص یکدیگر کمک کنند. مهندسان عمران معمولاً از کلاه های سفید استفاده می کنند، در حالی که کارگران اغلب از رنگ زرد استفاده می کنند، مهندسان برق اغلب آبی و افسران ایمنی معمولاً سبز می پوشند. کلاه ایمنی رنگ قرمز به چه معناست؟ کلاه ایمنی قرمز رنگ برای محافظت در برابر آتش استفاده می شود که آسیب های پرخطر را متوقف می کند.

زرد برای کارگران عمومی و متحرکان زمین بود. قهوه ای برای جوشکارها و سایر کارگران با حرارت بالا بود. آبی برای نجارها و اپراتورهای فنی از جمله برقکارها بود. نارنجی توسط خدمه جاده پوشیده می شود. خاکستری توسط بازدیدکنندگان سایت یا کسانی که کلاه ایمنی خود را فراموش کرده اند استفاده می شود.

لوله کش ها از چه رنگ کلاه ایمنی استفاده می کنند؟

کلاه ایمنی در رنگ های متنوعی وجود دارد که هر کدام برای یک حرفه یا زمینه تخصصی خاص طراحی شده اند. لوله کش ها عموماً کلاه زرد رنگ بر سر می گذارند، زیرا این کلاه برای این حرفه تعیین شده است. این رنگ توسط اپراتورهای زمینی و کارگران عمومی نیز پوشیده می شود.

یکی از راحت ترین کلاه های ایمنی برای هوای گرم، کلاه ایمنی تهویه دار است. که در تمام طول روز بدون اذیت کردن یا انقباض قابل پوشیدن است. دومین عاملی که این کلاه را به یکی از راحت ترین کلاه های سخت تبدیل می کند، دریچه های بالای آن هستند.

چرا کلاه سخت بپوشیم؟

کلاه سخت سایش را نشان نمی دهد، زیرا از پلاستیک بادوام ساخته شده است. با این حال، آب و هوا، قرار گرفتن در معرض آفتاب، مواد شیمیایی و تصادفات به مرور زمان کلاه های سخت را تخریب می کند. آب و هوای گرم و خشک به ویژه برای کلاه های سخت مضر است. OSHA توصیه می کند هر دو سال یکبار کلاه سخت را تعویض کنید.

کلاه های سخت می توانند از چه چیزی محافظت کنند؟ کلاه های سخت برای محافظت در برابر ضربه و خطرات نفوذ ناشی از سقوط اجسام طراحی شده اند. کارگرانی که از ابزار و موادی استفاده می کنند که ممکن است سقوط کنند، باید از کلاه های سخت استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه