بهترین جنس تابلو ایمنی چیست؟

 بهترین جنس تابلو ایمنی چیست؟ در صنف های مختلف و واحد های صنعتی جهت اعلام هشدارهای مهم به پرسنل لازم است از تابلوهای ایمنی استفاده شود. جنس و نحوه چاپ روی این تابلوها قواعد و قوانین خاصی را دارد که در این مقاله به این موضوع می پردازیم که بهترین جنس تابلو ایمنی چیست؟ تابلوهای ایمنی از جنس فلزی و غیر فلزی در بازار ساخته میشود و علائم مشخص با استانداردهای بین المللی روی آن چاپ میشود. با داشتن تابلوهای ایمنی میتوان از بسیاری از اتفاقاتی که ممکن است در واحدهای مختلف صنعتی ایجاد شود، جلوگیری کرد.

قبل از پاسخ به این سوال که بهترین جنس تابلو ایمنی چیست؟ لازم است محلی که قرار است این تابلو در آن استفاده شود، مشخص گردد. تابلوهای ایمنی در واحد های تولیدی، با تابلوهای هشدار و علائمی که در آسانسور زده میشود، متفاوت است. در نتیجه جنس تابلوهای ایمنی با توجه به محلی که در آن استفاده می شود مشخص میگردد، که این در هزینه تابلو نیز تاثیرگذار است.

علت ضرورت استفاده از تابلوهای ایمنی

بهترین جنس تابلو ایمنی چیست؟ نصب تابلو ایمنی در محل کار از طرف قانون کار، امری ضروری است. به این خاطر است که بدیهی ترین قوانین را که همگان ممکن است از آن در محیط کار اطلاع داشته باشند، را باید با تابلو ایمنی به سمع و نظر دیگران رساند. زیرا بازدیدکنندگان یا کسانی که به تازگی در محیط کار مشغول شده اند و بی تجربه هستند باید از طریق این تابلوها، احتیاط لازم را به عمل بیاورند. بهترین جنس تابلو ایمنی چیست؟ بهترین جنس، جنسی است که در برابر مواد شیمیایی در برخی از واحدهای صنعتی دوام لازم را داشته باشد. اگر محل نصب تابلو در محیط آزاد است، این تابلو باید از جنسی تعیین شود که در معرض آب و هوا، زنگ نزده و دچار فرسودگی نشود. چاپ علائم روی سطح تابلو باید به صورت خوانا صورت بگیرد و در طول زمان ثابت باشد.

بهترین جنس تابلو ایمنی چیست؟

انواع جنس تابلو ایمنی

تابلوهای ایمنی با توجه به شکل و خمیدگی که دارند، نیاز به دستگاه های ویژه جهت ساخت دارند. مقاوم بودن آنها در برابر ضربه نیز از دیگر آیتم هایی که برای انتخاب جنس باید به آن دقت کرد. در نتیجه در طی بررسی این مورد که بهترین جنس تابلو ایمنی چیست؟ انتخاب ورق گالوانیزه، برای پوشش سطوح فلزی تابلوهای ایمنی بهترین انتخاب است. از ورق گالوانیزه به عنوان یک عایق یا پوشش مستحکم در جهت جلوگیری از اصابت خودروها، و از بین رفتن تابلوها استفاده میشود.

پوشش دیگری که استفاده از آن بر روی تابلوهای ایمنی ضروری است، پوشش رنگ الکترواستاتیک است. زمانی که این رنگ روی تابلوها استفاده میشود، در برابر نفوذ رطوبت مقاوم شده و در برابر باران یا برف آسیب نمی پذیرد. رنگ یا برچسب شبرنگ نیز باید در نهایت روی تابلو اجرا شود تا تابلو در شب رویت شود. در سفارش تولید تابلوهای ایمنی باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید.

انواع جنس تابلو ایمنی

برچسب های ایمنی در آسانسور

در هنگام سفارش یا در پاسخ سوال بهترین جنس تابلو ایمنی چیست؟ با موارد زیر روبرو هستیم. انواع تابلو ایمنی به شکل زیر میباشد:

1- برچسب های کاغذی جهت چاپ علائم ایمنی روی آن بدون قابلیت ضد آبی برای درون آسانسور و محیط های کاری و دستگاه های مختلف

2- برچسب های روزرنگ : این برچسب ها از جنس پی وی سی بوده و ضد آب میباشد.

3- این موضوع با توجه به محلی که قرار است علائم نصب شود، تعیین میشود. بهترین جنس برای محیط های داخلی، برچسب های کاغذی ضد آب شبرنگ یا روز رنگ است. در صورتی که قرار است این تابلوها در محیط های بیرونی نصب شود، بهتر است شبرنگ و ضد آب باشد.

4- برچسب شب نما از جنس پی وی سی که قابلیت ضد آب دارد و نصب آن در مکان هایی توصیه میشود که محیط باز نبوده و طاق یا سرپناهی بر روی آن وجود دارد.

5- تابلو ایمنی پی وی سی محکم : یکی از انواع تابلوها که در جواب بهترین جنس تابلو ایمنی مطرح میشود، همین تابلوهای پی وی سی است که برچسب های چاپ شده بر روی ورق های پی وی سی، چسبانده میشود و برای برخی از محیط های صنعتی مناسب است.

6-  تابلو ایمنی با ورق های گالوانیزه: از جمله رایج ترین تابلوهای ایمنی است که در سطح جاده ها و خیابان ها میبینیم. این تابلوها با برچسب های چاپ شده یا برش خورده علائم ایمنی را در مکان های مختلف نشان میدهند.

7-  تابلوهای ایمنی با ورق الکترواستاتیک : این برچسب ها روی ورق های گالوانیزه به عنوان عایق و پوشش زده شده و دوام و طول عمر تابلو را بالا میبرد. 

  • hsetop
  • اردیبهشت 9, 1401
  • 543 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه