انواع دستکش ایمنی برق

آیا انواع دستکش ایمنی برق را می‌شناسید؟ یکی از تجهیزات بسیار کاربردی و ایمن برای فعالیت‌های مختلف، دستکش‌های ایمنی هستند. دستکش‌های ایمنی بر اساس موارد استفاده از آنها در دسته‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. بنابراین مصرف کنندگان بر اساس نیاز خود، اقدام به استفاده از آنها خواهند نمود.

یکی از انواع دستکش‌های ایمنی، انواع دستکش ایمنی برق هستند. این نوع از دستکش‌ها به جهت برخورداری از شرایط تولیدی منحصر بفرد، از مقاومت بسیار بالایی در برابر برق گرفتگی، برخوردار هستند. از این دستکش‌های برای جلوگیری از شوک‌های ناشی از برق گرفتگی، استفاده می‌شود. این تجهیزات کاربردی از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار هستند که سبب ایجاد تمایز و تفاوت در انواع آنها شده است.

انواع دستکش ایمنی برق کدامند؟

انواع دستکشهای ایمنی برق بر اساس کیفیت و برند تولید کننده و همچنین مقاومت و … در انواع مختلفی دسته بندی شده‌اند. برخی از این دستکش‌ها از مقاومت و کیفیت بسیار بالا و برخی دیگر از کیفیت متوسطی برخوردار هستند. بنابراین با توجه به موارد استفاده، می‌توان شاهد بهره برداری از انواع مختلف این تجهیزات ایمنی، بود. از انواع این تولیدات برجسته می‌توان به دسته بندی‌های زیر اشاره کرد:

انواع دستکش‌های ایمنی بر اساس کیفیت:

یکی از مهمترین دسته بندی انواع دستکش ایمنی برق، توجه به متریال تولیدی به کار رفته در آنها است. متریال تولیدی می‌تواند نقش بسزایی بر روی کیفیت این تجهیزات ایمنی داشته باشد. برخی از این تجهیزات از بهترین و مرغوب‌ترین متریال‌های تولیدی، ساخته شده‌اند. در تولید برخی از این تجهیزات ایمنی از لاستیک طبیعی خشک بهره برداری شده است. این متریال‌های تولیدی به عنوان بهترین و مقاوم‌ترین متریال تولیدی، شناخته می‌شود. بنابراین بسیاری از برندهای مطرح، اقدام به بهره برداری از این متریال‌های تولیدی، خواهند نمود.

از دیگر مواردی که می‌تواند بر روی کیفیت انواع دستکش ایمنی برق موثر باشد، توجه به استانداردهای به کار برده شده در آنها است. در تولید این دستکش‌ها به اصول و قواعد استانداردهای مهم و اساسی تکیه شده است. بنابراین برخی از انواع این تجهیزات، از مرغوبیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

انواع دستکش ایمنی برق بر اساس کلاس آن:

از دیگر دسته بندی‌های ایده‌آل برای انواع دستکش ایمنی برق، می‌توان به کلاس بندی آنها اشاره نمود. این تجهیزات کاربردی در کلاس‌های متنوعی دسته بندی شده‌اند که هر کدام برای عملیات خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله کلاس بندی این تجهیزات ایمنی، می‌توان به 6 کلاس:

  • کلاس 00 (این تولیدات در برابر ولتاژ حداکثری 2500 ولت، مقاوم هستند)
  • کلاس 0 (این دستکش‌ها در برابر نیروی برق 5000 ولت، مقاوم می‌باشند.)
  • کلاس 1 (این دستکش‌ها در برابر 10000 ولت، عایق برق هستند.)
  • کلاس 2 (این تجهیزات ایمنی در برابر توان حداکثری 20000 ولت مقاوم می‌باشند.)
  • کلاس 3 (مقاومت این دستکش‌ها برای حداکثر توان 30000 ولت، مطلوب خواهد بود.)
  • کلاس 4 (از مقاومت در برابر حداکثر توان 40000 ولت برخوردار می‌باشند.)

اشاره نمود. با یک بررسی هوشمندانه و دقیق، می‌توان بهترین گزینه را برای بهره برداری انتخاب کرد.

کیفیت دستکش ایمنی برق

انواع دستکش بر اساس برند تولید کننده و سایز بندی آنها:

از دیگر انواع دستکش ایمنی برق، می‌توان به انواع برندهای تولید کننده اشاره نمود. امروزه با توجه به اهمیت استفاده از انواع تجهیزات ایمنی کاربردی در محیط‌های مختلف کاری، شاهد تولید این دستکش‌ها توسط برندهای مختلف، هستیم. همچنین این دستکش‌ها با توجه به نیاز مخاطبین، در انواع مختلفی از نظر سایز بندی، طراحی و تولید شده‌اند. اگر بخواهیم به سایزهای مختلف این تجهیزات کاربردی اشاره کنیم، می‌توان به سایزهای 8 تا 11 اشاره کرد. در این صورت، مخاطبین می‌توانند به راحتی محصول مورد نظر را انتخاب و از آن استفاده کنند. توجه داشته باشید که یک دستکش مرغوب و ایده‌آل باید از ویژگی‌های مناسبی برخوردار باشد. ویژگی‌هایی نظیر:

  • برخورداری از ماده‌ی عایق مناسب برای جریان الکتریسیته که از مقاومت بسیار بالایی در برابر عبور جریان، برخوردار باشد.
  • کلاس 00 از جمله ضعیف‌ترین انواع این دستکش‌ها از نظر مقاومتی، به شمار می‌رود.
  • در انتخاب بهترین انواع دستکش ایمنی برق، حتما به پارامتر  Max Working Voltage توجه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه