انتخاب لوازم حفاظت فردی مناسب

امروزه لوازم حفاظت فردی (پی پی ای) در هر محیط و صنعتی دارای کاربرد بوده و از الزامات قانونی برخوردار می باشد. اما انتخاب لوازم حفاظت فردی مناسب هنری است که بسیاری از سازمانها فاقد آن می باشند. این امر نه تنها باعث رضایت کارمندان و کارگران در کوتاه مدت شده در دراز مدت نیز باعث کاهش و صرفه جویی در هزینه ها می شود. در این مطلب کوتاه قصد داریم مواردی را که باید در هنگام انتخاب لوازم حفاظت فردی مناسب در نظر بگیریم را بررسی کنیم. هرچند مشورت با کارشناس بهترین روش برای انتخاب درست می باشد.

تجهیزات حفاظت فردی (PPE) به کارگران در بسیاری از زمینه ها اجازه می دهد تا وظایف خود را با خیال راحت انجام دهند. اما چندین نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب اقلام PPE مانند ماسک صورت، لباس کار و دستکش در نظر بگیرید.

در مرحله اول قوانین و مقرراتی در مورد انواع PPE مورد نیاز برای مشاغل خاص وجود دارد. عدم رعایت این موارد منجر به جریمه یا زمینه ای برای تعطیلی کسب و کار خواهد شد. در مرحله دوم، تعداد زیادی گزینه PPE وجود دارد، بنابراین انتخاب دقیقاً چه چیزی می‌تواند گیج‌کننده باشد. به عنوان مثال، آیا به دستکش لاستیکی لاتکس، نئوپرن یا نیتریل نیاز دارید؟ پیش بند، مانتو یا روپوش؟ در اینجا آنچه را که باید قبل از خرید PPE بدانید و انجام دهید را توضیح می دهیم.

انتخاب لوازم حفاظت فردی مناسب

اولین گام بررسی دقیق جدول ایمنی مواد  Safety Data Sheetsدر یک سازمان است.این اسناد نه تنها موارد نگهداری درست مواد را نشان می دهد لوازم حفاظتی مناسب و مورد نیاز را نیز بازگو می کنند. به طور مثال با نگاهی به اس دی اس چسب پی وی سی متوجه می شویم که به دستکش، عینک و لباس کار نیاز داریم.

ارزیابی ریسک درست از اساسی ترین و به قولی شالوده اصلی سیستم ایمنی هر سازمانی می باشد. هر ارزیابی ریسکی دارای 2 سوال اساسی می باشد:

1.مراحل انجام کار چیست؟

2.ریسک های انجام هر مرحله چه می باشد؟

جواب دادن به سوال دوم به ما در پیدا کردن لوازم حفاظتی درست کمک می کند. به طور مثال در پروژه های ساختمانی کار در ارتفاع امری اجتناب نا پذیر است. هر چند می توان با استفاده از لوازم جایگزین (مانند جرثقیل ها) و دوره های اموزشی ریسک خطر را پایین اورد استفاده از لوازم حفاظتی یک امر مسلم می باشد. کلاه، کفش و کمربند ایمنی همگی مورد نیاز است.

قوانین می توانند به عنوان یک مرجع بسیار عالی و موثق مورد استفاده قرار بگیرند.هرچند در پاره ای از موارد قوانین مبهم و باعث سردرگمی می شوند و در اینگونه موارد ارتباط مستقیم با نهاد های مشورتی کار ساز خواهد بود. معمولا شرکت ها و کارخانه های تولیدی بزرگ خود بهترین منبع برای مشاوره می باشند. شرکت های معتبر و معروف همیشه سعی می کنند که لوازمشان دارای استاندارد های معتبر کشوری و بین المللی باشد.

یکی از وظایف مهم هر کارشناس ایمنی مشاوره برای انتخاب لوازم ایمنی مناسب و متناسب به محیط های کاری می باشد. هنر یک کارشناس ایمنی این است که نه تنها شرایط و خطر های پروژه مربوطه را بررسی کند بلکه شرایط محیطی منطقه و شرایط کارگران را نیز مورد بررسی دقیق قرار دهد.

برای خرید لوازم PPE به دنبال کیفیت و سادگی باشید

PPE چیزی نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد. اگر تجهیزات به اندازه کافی مستحکم نباشد، می تواند باعث آلودگی یا بیماری های جدی شود. به علاوه، کارمندان حق دسترسی به PPE مناسب را دارند و کارفرمایان در صورت عدم ارائه آن با تعهداتی مواجه خواهند شد. هنگام انتخاب PPE، به خاطر داشته باشید که باید محافظت کافی را در شرایط روزمره فراهم کند و استفاده از آن باید آسان باشد. ویژگی‌هایی مانند لباس کار یکسره و دستکش‌های بلند که مچ‌ها را می‌پوشانند، ایمنی بیشتری را ارائه می‌کنند و تضمین می‌کنند که PPE مانعی ندارد. اگر کارمندان متوجه شوند که پوشیدن PPE ساده است، مسائل مربوط به انطباق کمتر خواهد بود و محل کار ایمن‌تری ایجاد می‌کند.

پس از خرید PPE مناسب برای محل کار خود، باید مطمئن شوید که از آن به درستی استفاده می شود. آموزش کارکنان از طریق جلسات آموزشی. همچنین می توانید کتابچه‌های راهنما را به کارکنان ارائه دهید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کارگران ایمن می مانند و شرکت شما با آن سازگار می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه