ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی

حریق و آتش سوزی جزو مواردی است که باید سریعا رفع شود. یکی از تجهیزاتی که به رفع سریع حریق کمک میکند کپسول آتش نشانی است. به کمک کپسول آتش نشانی میتوان حریق را در همان ساعات اولیه خاموش کرد تا به قسمتهای دیگر ساختمان و یا محیط انتقال نیابد.در ادامه به بررسی محل نصب کپسول آتش نشانی، ارتفاع نصب کپسول و فاکتورهای تعیین این ارتفاع میپردازیم.

محل نصب آتش نشانی برای اعمال یک عکس‌العمل سریع بسیار مهم است. یکی از مواردی که به استانداردهای نصب مربوط میشود، ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی است. ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی باید دسترسی کاملی به جهت استفاده سریع از آن به فرد بدهد. فاکتورهای بسیاری وجود دارد که در تعیین محل نصب کپسول آتش نشانی از حیث ارتفاع دخیل‌اند.

در ادامه به بررسی محل نصب کپسول آتش نشانی، ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی و فاکتورهای تعیین این ارتفاع میپردازیم.

فاکتور های تعیین ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی

ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. با توجه به هر یک از این فاکتورها میتوان ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی را تعیین کرد.

یکی از فاکتورهای تعیین ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی وزن آن است. وزن کپسول آتش نشانی مشخص میکند که باید در چه ارتفاعی نصب شود. از آنجایی که وزن کپسول آتش نشانی بسیار سنگین است باید در ارتفاعی نصب شود بتوان به راحتی آن را حمل کرد. حتی اگر شخصی به دلیل قدرت بدنی ضعیف نتواند کپسول را حمل کند، سری کپسول باید در ارتفاعی قرار بگیرد که با آزاد شدن ضامن به سمت محل آتش سوزی پرتاب شود.

از دیگر فاکتورهای تعیین ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی، نوع است. کپسول های آتش نشانی در انواع مختلف در ارتفاع‌ به خصوصی نصب میشوند.

محل قرارگیری نصب کپسول آتش نشانی

وزن کپسول آتش نشانی

با توجه به وزن میتوان ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی را تعیین کرد. تعیین ارتفاع کپسول های آتش نشانی با توجه به وزن آن طبق استانداردهای جهانی تعیین میشود. این استانداردها طبق قوانین فیزیک، ساختار کپسول آتش نشانی و آزمون و خطاهای متعدد تعیین شده‌اند. به عبارتی توجه به ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی نباید سرسری گرفته شود. توجه به وزن کپسول آتش نشانی و تعیین ارتفاع مناسب در ایجاد شرایط مناسب برای استفاده به موقع از آن بسیار مهم است.

تعیین ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی با توجه به وزن آن به این شرح است:

  • برخی از کپسول های آتش نشانی وزنی کمتر از 18 کیلوگرم دارند. این نوع از کپسول های آتش نشانی باید در محلی نصب شوند که سری آنها 1،5 متر از سطح زمین بالاتر باشد. با اندازه گرفتن فاصله بین سری و زمین میتوان بهترین ارتفاع را پیدا کرد. وزن کپسول های آتش نشانی را میتوان با خواندن مشخصات آن فهمید.
  • کپسول های آتش نشانی بزرگ تر وزن بیشتری دارند. وزن برخی از کپسول های آتش نشانی بزرگ به بیش از 18 کیلو گرم نیز میرسد. برای نصب این سری از کپسول ها باید سری آن 1 متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. فاصله 1 متری امکان استفاده از کپسول های سنگین وزن را راحت تر میکند.
محل نصب کپسول آتش نشانی

نوع کپسول آتش نشانی

محل نصب کپسول آتش نشانی به نوع آن نیز بستگی دارد. کپسول های آتش نشانی در دو نوع قابل حمل و غیرقابل حمل تهیه و تولید میشوند. هر یک از این کپسول ها در اندازه ها و وزن های مختلف تولید در دسترس‌اند. کپسول های آتش نشانی در انواع مختلف باید ارتفاع در مناسب نسبت به وزنشان نصب شوند. تعیین ارتفاع مناسب در تخلیه شدن کپسول های آتش نشانی در انواع مختلف نقش مهمی دارد.

انواع کپسول های آتش نشانی به این شرح است:

  • کپسول آتش نشانی co2
  • کپسول آتش نشانی آبی (آب و گاز)
  • کپسول آتش نشانی فوم
  • کپسول آتش نشانی پودری (پودر و گاز )

این کپسول ها در انواع 50 کیلوگرمی، 25 کیلوگرمی، 12 کیلوگرمی، 6 کیلوگرمی، 4 کیلوگرمی، 3 کیلوگرمی، 2 کیلوگرمی، 1 کیلوگرمی تولید میشوند. برخی از کپسول های آتش نشانی که وزن بسیاری دارند به کپسول‌های غیرقابل حمل شهرت دارند. این کپسول ها بر روی دیوار نصب نمیشوند و به کمک چرخ هایی که دارند جابجا میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه