آیا کفش ایمنی از آهن ساخته شده ؟

هنگام خرید کفش ایمنی باید ویژگی های خاصی داشته باشید تا مطمئن شوید کفشی که انتخاب می کنید مناسب محیط شماست. برای انجام دقیق این عملیات، شناخت ساختار کفش ایمنی بسیار مهم است. کفش های ایمنی در واقع چگونه ساخته می شوند؟ آیا کفش ایمنی از آهن ساخته شده ؟ یک کفش برای مقاومت در برابر آسیب فیزیکی چه اجزایی باید داشته باشد؟

ساختار کفش ایمنی بسیار ساده است که عمدتا از 6 قسمت تشکیل شده است. از پنجه ایمنی، رویه، آستر داخلی، زیره، زیره میانی و کفی تشکیل شده است. هر قسمت جدایی ناپذیر است. برای دستیابی به بهترین، همه قسمت ها نیاز به هماهنگی دارند و از مواد خوب استفاده می شود تا کفش ایمنی بتواند بیشترین تأثیر را داشته باشد.

آیا کفش ایمنی از آهن ساخته شده ؟

رویه به بخشی از کفش ایمنی اشاره دارد که انگشتان پا، بالای پا، کناره پا و پاشنه را می پوشاند. به عبارت ساده، تمام قسمت کفش، پا را می پوشاند. رویه را می توان از یک تکه برش داد یا از قسمت های مختلف دوخته شده به هم تشکیل شود، اما بستگی به مدل کفش ایمنی دارد. قسمت های رویه ممکن است شامل قسمت بالایی، پشت و آستر باشد. رویه کفش ایمنی را می توان از مواد بسیاری ساخت، اما از نظر تاریخی، محبوب ترین ماده اغلب چرم است. علاوه بر انواع چرم، منسوجات و مواد مصنوعی نیز استفاده می شود.

  • زیره کفش ایمنی

تنها قسمت در تماس مستقیم با زمین است. زیره می تواند از مواد مختلفی ساخته شود، موادی که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند لاستیک، پلی اورتان، TPU و EVA هستند. زیره یک بخش کلیدی کفش ایمنی محافظ است. زیره لاستیک بیشترین استفاده را دارد زیرا لاستیک مقاومت سایشی بهتری دارد، می توانید محافظت از کفش ایمنی را به حداکثر برسانید. همچنین دارای درجه خاصی از مقاومت در برابر حرارت، مقاومت اسیدی و قلیایی است. این عملکردهای ویژه با سایر مواد قابل مقایسه نیستند. زیره لاستیکی کفش ایمنی خوب نیز گران تر است.

  • پنجه ایمنی کفش ایمنی

پنجه ایمنی در زیر قسمت بالای انگشت پا است تا از پا در برابر سقوط اجسام یا فشار محافظت کند. به طور سنتی، مواد مورد استفاده برای کلاهک پا فولادی است، اما اخیراً بسیاری از چکمه های ایمنی از کلاهک های کامپوزیتی استفاده می کنند. هر دو نوع کلاهک پا ویژگی های متفاوتی دارند.

در پاسخ به این سوال که آیا کفش ایمنی از آهن ساخته شده ؟ باید بگوییم پنجه فولادی انتخاب بیشتر تولید کنندگان کفش ایمنی است. پنجه فولادی معمولاً به دو دسته پنجه فولادی غیر استاندارد و پنجه های فولادی استاندارد تقسیم می شوند. با توجه به نیاز مشتریان مختلف، تولید کنندگان پنجه های فولادی مختلفی را انتخاب می کنند.

ساختار کفش ایمنی

  • آستر کفش ایمنی

آستر کفش ایمنی در تماس مستقیم با پا داخل کفش است. بنابراین، مواد پوشش می تواند وظایف مهمی مانند اطمینان از نفوذپذیری هوا، نفوذپذیری رطوبت و قابلیت جذب، کنترل آب و هوا و قابلیت خشک شدن سریع و همچنین سطح بالایی از مقاومت در برابر خراش و مقاومت در برابر سایش را انجام دهد. علاوه بر این، باید به پوشنده احساس راحتی انتقال دهد. همچنین می توان از مواد مختلفی برای این منظور استفاده کرد: چرم، مواد منسوجات با قابلیت تنظیم دما. همچنین باعث می شود کارگران در پوشیدن راحت باشند و از صدمه زدن به اجسام خارجی جلوگیری می کند.

زیره کفش ایمنی از چه ساخته شده ؟

  • زیره کفش ایمنی

زیره میانی بین زیرپایی و کفی بیرونی قرار دارد و ضربه‌گیری و پشتیبانی را برای پوشنده فراهم می‌کند. زیره میانی می تواند از مواد مختلفی مانند پلی اورتان (PU)، مواد کامپوزیت، الیاف کولار و فولاد ساخته شود. زیره میانی کفش ایمنی همچنین می تواند در برابر سوراخ شدن مقاوم باشد تا محافظت بیشتری ایجاد کند.

زیره میانی برای کفش های ایمنی اهمیت بیشتری دارد. در کفش‌های ایمنی کلاسیک معمولاً  از زیره وسط فولادی استفاده می کنند، زیرا ورق فولادی دارای سختی نسبتاً بالایی است که می‌تواند به طور موثری از سوراخ شدن اجسام تیز جلوگیری کند. علاوه بر این، زیره میانی ورق فولادی به راحتی زنگ نمی‌زند و عمر مفید آن نسبتاً طولانی است. بنابراین، بیشتر کفش های ایمنی از صفحات فولادی استفاده می کنند.

اکنون مشتریان بیشتری به دنبال کفش های ایمنی سبک وزن هستند، بنابراین آنها صفحه فولادی را جایگزین می کنند و از مواد جدیدتر به عنوان زیره میانی استفاده می کنند. زیره کولار تمام مشخصات صفحه فولادی را دارد و کفی کولار سبکتر است که وزن کفش ایمنی را بسیار کاهش می دهد. می تواند بار کارگران را کاهش دهد. با این حال، هزینه کولار بالاتر از هزینه فولاد است، بنابراین توسط بسیاری از شرکت ها رد می شود.

آیا کفش ایمنی نیاز به کفی و بند دارد ؟

  • کفی کفش ایمنی

1) کفی کفش ایمنی عملکرد محافظت از پا را دارد. کفی های معمولی می توانند فضای بین کف پا را پر کنند و از سر خوردن پا در کفش جلوگیری کنند. علاوه بر این، کفی باید پشتیبانی و ثبات خوبی برای پاها ایجاد کند.

2) قابلیت تنفس و رسانایی رطوبت خوبی دارد. وقتی پاها زیاد عرق می کنند، رشد باکتری های پا باعث کاهش راحتی محیط پا می شود. خرید یک جفت کفی خوب قابلیت تنفس و رسانایی رطوبت خوبی دارد، می تواند محیط گرم و مرطوب کفش ایمنی را بهبود بخشد و به طور موثری از رشد باکتری ها جلوگیری کند و پاها را خشک و تمیز نگه دارد.

3) گردش خون را در پاها تقویت کنید. از کفی می توان برای ارتقای سلامت پاها استفاده کرد و اجازه می دهد خون در پاها گردش کند. هدف برخی از کفی های بهداشتی نیز همین است که باعث تسهیل حرکت طولانی مدت پا و رفع خستگی می شود.

  • بند کفش ایمنی

بند کفش نیز برای کفش ایمنی اهمیت زیادی دارد. بند کفش نقش تزیینی نیز دارد و یک جفت کفش ایمنی نیز برای تزیین آن نیاز به بند کفش هماهنگ دارد. اگر کفش‌های ایمنی بند کفش نداشته باشند، کفش‌های ایمنی کارگران به راحتی می‌افتند و باعث آسیب می‌شوند. بنابراین بند کفش ایمنی نیز بسیار ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه