کفش ایمنی شما را از چه خطراتی حفظ می کند؟

وقتی کلمه کفش ایمنی را می شنوید اولین چیزی که به آن فکر می کنید چیست؟ به نظر شما کفش ایمنی شما را از چه خطراتی حفظ می کند . اولین چیزی که به فکر شما می رسد شاید چکمه های کاری سنگین، مانند چکمه های پنجه فولادی است. این نوع چکمه ها با پنجه های تقویت شده، به گونه ای طراحی شده اند که به محافظت از پاهای شما در برابر له شدن یا بریدگی در اثر سقوط اجسام سنگین کمک می کند. بنابراین کارفرمایان در اکثر کارگاه های صنعتی و ساختمانی به آن ها نیاز دارند.

کفش ایمنی شما را از چه خطراتی حفظ می کند

در واقع انواع مختلفی کفش ایمنی وجود دارد که برای محافظت از پای شما در حین کار طراحی شده اند. در ادامه به این موضوع می پردازیم که کفش ایمنی شما را از چه خطراتی حفظ می کند ؟

از شما در برابر سقوط اجسام سنگین محافظت می کند

کفش ایمنی از شما در برابر سقوط اجسام سنگین محافظت می کند. هنگامی که کارگران مجبورند اجسام سنگین حمل کنند یا در محیطی کار کنند که افراد، ماشین ‌ها و وسایل نقلیه مختلف به طور همزمان در حال حرکت هستند، سقوط اجسام خطر رایجی است. در این موارد پوشیدن کفش های پنجه فولادی می تواند به طور موثری از آسیب های جدی به انگشتان پا جلوگیری کند.

کفش ایمنی از پا در برابر سقوط اجسام سنگین، نوک تیز و برنده محافظت می کند

کفش ایمنی از پا در برابر اجسام نوک تیز محافظت کند!

هنگام کار در محیطی که اجسام نوک تیز وجود دارد، مانند کارگاه های ساختمانی، پوشیدن کفش ایمنی ضروری است. اگر تصادفاً روی یک جسم نوک تیز مانند میخ پا بگذارید، کفش ایمنی می تواند از سوراخ شدن پاهای شما جلوگیری کند.

کفش ایمنی از پاها در برابر بریدگی محافظت می کند!

در ادامه پاسخ به سوال کفش ایمنی شما را از چه خطراتی حفظ می کند  باید بگوییمکارگرانی که با ماشین های تیز و دارای قطعات متحرک سر و کار دارند با خطرات جدی بریدگی مواجه می شوند. کسانی که در صنایعی  کار می‌کنند که از اره‌ های برقی استفاده می‌کنند. در صورت تماس تصادفی این ابزار با پای فرد می‌تواند باعث آسیب فاجعه ‌بار شود. برای جلوگیری از این نوع صدمات کفش ایمنی بهترین گزینه است.

محافظت از برق گرفتگی

پوشیدن کفش ایمنی مناسب برای کارگرانی که با برق کار می کنند ضروری است. آن ها برای جلوگیری از شوک الکتریکی یا ایجاد الکتریسیته ساکن باید بسیار محتاط باشند. به منظور جلوگیری از حوادث الکتریکی، این کارگران باید کفش های کاری غیر رسانا بپوشند. این نوع چکمه ها از ترکیب چرم، لاستیک و سایر موادی که رسانای الکتریسیته نیستند ساخته می شوند.

کفش ایمنی از سقوط، لغزش و سقوط جلوگیری می کند!

برای اینکه بدانید کفش ایمنی شما را از چه خطراتی حفظ می کند  به نوع کاری که انجام می دهید توجه کنید. سقوط در محل کار یا لغزش خطری است که در هر محیط کاری احتمال وقوعش وجود دارد. برخی از کارفرمایان برای کاهش خطر لغزش کارگران، نصب نوار ضد لغزش در کف کفش را انتخاب می کنند. کفش های کار مجهز به زیره های مقاوم در برابر لغزش به جلوگیری از لغزش و حوادث سقوط کمک می کنند.

جلوگیری از خستگی

کارگرانی که مجبورند تمام روز را بایستند باید کفش ایمنی مناسب بپوشند تا از خستگی جلوگیری شود. این کار باعث می شود کارکنان کمتر خسته شوند و هوشیارتر باشند. همچنین به آن ها امکان می دهد تا با ایمنی بیشتری کار خود را انجام دهند.

جلوگیری از سوختگی

پاسخ دیگری که برای سوال کفش ایمنی شما را از چه خطراتی حفظ می کند  می توان داد این است که از سوختگی پا با آتش سوزی یا مواد شیمیایی جلوگیری می کند.

کفش ایمنی پا را در برابر آب و هوای شدید محافظت می کند!

کارگرانی که در شرایط بسیار سرد کار می کنند باید کفش ایمنی  مناسب بپوشند در غیر این صورت ممکن است دچار سرمازدگی یا هیپوترمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه