کاربرد گوشی صداگیر

کاربرد گوشی صداگیر در تامین ایمنی گوش بسیار حائز اهمیت است. گوش جزو حساس ترین اعضا بدن است. آسیب های جدی به گوش میتواند صدمات جبران ناپذیری داشته باشد و منجر به ناشنوایی فرد شود. اکثر مشاغل به ویژه مشاغلی که با ماشین‌های صنعتی بزرگ کار میکنند، دارای صداهای بسیار بلند و آزار دهنده در محیط کار هستند. افرادی که در این گونه مشاغل مشغول به کار هستند، برای ایمنی گوش از این گوشی استفاده میکنند.

برای حفظ سلامتی هنگام کار استفاده از گوشی صداگیر ضروری است. اما دیگر کاربرد گوشی صداگیر، کمک به بهبود تمرکز هنگام کار است. گاهی هنگام کار کردن به تمرکز بالایی احتیاج است. گوشی صداگیر با حذف صداهای گوش خراش و مزاحم اطراف، به بهبود تمرکز کمک میکند. در شرایطی که صداهای آزاردهنده وجود دارد، یا در شرایط کاری که امکان دارد انفجار رخ دهد، حتما از گوشی صداگیر استفاده نمایید.

انواع گوشی صداگیر و کاربرد آن

  • گوشی بیرون گوش یا ایرماف: این مدل گوشی صداگیر استاندارد، کاملا تا روی لاله گوش را میپوشاند و از گوش در مقابل آلودگی‌های صوتی حفاظت میکند. این مدل گوشی از بقیه گوش گیرها ایمنی بالاتری دارد و عموما همه افراد میتوانند از آن استفاده کنند. سایز بزرگ است و احتمال گم شدن آن کم است. مشاهده آن توسط بازرس پروژه آسان است. علاوه بر حفاظت، در سرما سطح گوش را گرم نگه میدارد. این مدل گوشی کمی گران است و حمل و نگهداری آن سخت است. استفاده از آن زمانی که عینک، موی بلند یا مواردی که با گوش در ارتباط است، وجود داشته باشد، مشکل است.
  • گوشی داخل گوش، ایرپلاگ پلیمری: این گوشی صداگیر استاندارد در برابر فشارهای محیطی مقاوم است و تکه تکه نمیشود. ماده اصلی سازنده آن پلیمر TPE است و از پلاستیکی منعطف ساخته شده است تا به راحتی درون گوش قرار گیرد. این گوشی ضد آب است و به دلیل مسائل بهداشتی قابل شستشو است. دارای حجم کم و سبک است. به دلیل نرمی و حالت کشسانی به گوشی ژله‌ای معروف است. از نظر شکل ظاهری پره پره شکل است و راحت داخل گوش قرار میگیرد.
  • گوشی داخل گوش، ایرپلاگ اسفنجی: این گوشی کاملا شبیه گوشی ژله‌ای است فقط با این تفاوت که شکل پره پره ندارد و کاملا یکدست است. در برابر فشار محیطی تکه تکه میشود و مقاومتی ندارد. این مدل گوشی یکبار مصرف است و قابلیت شستشو و استفاده مجدد را ندارد. به دلیل مسائل بهداشتی نیز توصیه میشود چند بار استفاده نکنید. شکل مخروطی دارد که قسمت باریک آن داخل گوش قرار میگیرد و کاملا گوش را میپوشاند و مانع از ورود صدا به گوش میشود.
  • گوشی ایر مولد: جنس این گوشی سیلیکونی است. طوری طراحی شده که به طور کامل داخل گوش را میپوشاند. استفاده از این گوشی زمانی است که صدای محیط بیشتر از 110 دسیبل باشد. این گوشی به همراه یک ایرماف، صدا را بهینه میکند.

کاربرد قویترین گوشی صداگیر در مشاغل

قویترین گوشی صداگیر در بسیاری از مشاغل استفاده میشود. در اکثر محیط‌های کاری، صداهای بلند و گوش خراشی وجود دارند که ممکن است باعث آسیب جدی گوش شوند. به طور مثال شغل‌هایی که از اره برقی  استفاده میکنند. صدای مخرب اره برقی باعث صدمه زدن به گوش و اعضا داخلی آن میشود. دستگاه‌های جوش و برش در صنایع جوشکاری و برش آهن و سرامیک در ساختمان‌ها و بناها نیز از این دسته ابزار هستند.

استفاده طولانی مدت از این دستگاه‌ها و رعایت نکردن اصول ایمنی گوش، مشکلات غیر قابل جبرانی در پی دارند. امکان دارد آسیب‌هایی به گوش وارد شود که متحمل هزینه‌های خیلی سنگین باشد. بهتر است قویترین گوشی صداگیر را تهیه کرده تا از آسیب به گوش جلوگیری شود.

قوی ترین گوشی صداگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه