ویژگی ها و مزایای انواع کفش ایمنی

با توجه به مسئله ویژگی ها و مزایای انواع کفش ایمنی، گزینه های زیادی برای انتخاب کفش ایمنی مناسب وجود دارد. با توجه به شغل و کاری که میگیرد، انتخاب کفش ایمنی چالش برانگیز میشود. اولین نکته ای که باید قبل از خرید کفش به آن توجه کرد، این است که کفش برای شغل مورد نظر مناسب باشد. نکته بعد این است که کفش استانداردهای یک کفش ایمنی خوب را داشته باشد.

درباره ویژگی ها و مزایای انواع کفش ایمنی

کفش ایمنی کار در انواع مختلف تولید میشود، که هر کدام برای استفاده در محیط خاص و بر اساس شرایط خطرآفرین طراحی شده اند. کفشهای ایمنی نسبت به کفش معمولی، وزن بیشتری دارد و در جنس رویه و زیره نیز متفاوت است. کفش ایمنی خطر آسیب ناشی از اشیاء خطرناک، سطح داغ، مواد شیمیایی، لیز خوردن و زمین خوردن و چرخیدن مچ پا را کاهش میدهد.

ویژگی ها و مزایای انواع کفش ایمنی چیست

ویژگی ها و مزایای انواع کفش ایمنی به چند دسته کلی تقسیم میشوند.

کفش ایمنی کار با سرپنجه فولادی و زیره پی یو (PU) یا پلی یورتان

پنجه این کفش ایمنی از جنس فولاد و زیره کفش از جنس پلی یورتان است. معمولا این مدل از کفش ایمنی، بیشترین استفاده را دارد. ویژگی: این جنس از کفش ایمنی برای محیط‌های اسیدی رقیق، نفتی، روغنی و خط مونتاژ کارخانه‌ها که خطر سقوط اجسام ممکن است استفاده میشود. مزایا: این کفش ضد لغزش و ضد سایش است. به دلیل وزن کم و سبک بودن، امکان استفاده در طولانی مدت را دارد. دارای خاصیت درجه ذوب 80 درجه سانتی گراد است.

کفش ایمنی کار با سرپنجه فولادی با زیره تی پی یو – پی یو (Pu-Tpu)

بعد از کفش ایمنی با زیره پی یو، نسل جدیدتر آن با کمی تفاوت وارد بازار شد. این مدل سرپنجه فولادی دارد و از زیره تی پی یو و پی یو به صورت ترکیبی ساخته شده است. ویژگی: برای محیط‌هایی با غلظت اسید بالا، محیط با حرارت بالا و کار با دستگاه های آغشته به صابون و آب مناسب است. مزایا: ضد سایش، ضد لغزش و ضد حرارت است. این مدل کفش نیز سبک است اما از زیره پی یو سنگین تر است. به دلیل وزن کم میتوان طولانی مدت استفاده کرد. خاصیت درجه ذوب 170 درجه سانتی گراد را دارد.

کفش ایمنی کار با زیره لاستیک (RUBER)

زیره این کفش از جنس لاستیک است که مقاوم ترین زیره کفش کار محسوب میشود. ویژگی: مناسب جهت استفاده در محیط های اسیدی و محیط هایی با حرارت بالا است. وزن این کفش از دو مدل قبلی سنگین تر است. مزایا: ضد سایش و لغزش است. در برابر محیط کاملا اسیدی و حرارت بالا، مقاوم است. خاصیت درجه ذوب 270 درجه سانتی گراد را دارد.

کفش ایمنی کار با سرپنجه کامپوزیت

این کفش عایق در برابر جریان الکتریسیته است. سرپنجه کامپوزیت دو مدل، محافظ در برابر برق فشار قوی و برق فشار ضعیف را دارد.

کفش ایمنی کار کانداکتیو یا هادی جریان برق

این کفش مناسب برای کار در محیط های با خطر انفجار است.

مزایای کفش ایمنی

ویژگی ها و مزایای انواع کفش ایمنی و دسته بندی دیگر

دسته بندی مزایای کفش ایمنی در کار:

  • مزایای کفش ایمنی پلاستیکی: این کفش از صدمات شیمیایی جلوگیری میکند.
  • کفش ایمنی با کفه فلزی: در برابر سوراخ شدن مقاوم است.
  • مزایای کفش ایمنی با کف پایی مخصوص: این مدل کفش از پنجه، قوزک، مچ پا و قسمت های دیگر پا هنگام دویدن محافظت میکند. در تعادل نیز موثر است.
  • مزایای کفش ایمنی با سرپنجه فولادی: این مدل کفش نیز از پنجه در برابر فشار و ضربه مراقبت میکند.
  • کفش ایمنی بوتیل: این کفش ایمنی در برابر مواد خورنده مقاوم است.
  • مزایای کفش ایمنی ساخته شده از پلاستیک سخت: این کفش عایق جریان برق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه