منظور از لباس ایمنی چه نوع لباسی است ؟

کسانی که صاحب کسب و کار هستند باید از قوانین مربوط به لباس ایمنی در محل کار آگاه باشند. اگر شما نیز می خواهید بدانید منظور از لباس ایمنی چه نوع لباسی است ؟ ما را تا انتها همراهی کنید. برخی از موقعیت های شغلی باید لباس ایمنی را به عنوان بخش استاندارد از شغل خود ببینند. در غیر این صورت، اگر اتفاق ناخوشایند بیفتد، ممکن است شما مسئول آن باشید.

لباس ایمنی هر نوع لباسی است که به کارکنان ما کمک می کند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند و در عین حال از آن ها در برابر آسیب ها محافظت می کند. نمونه های بی شماری از لباس های ایمنی در محل کار وجود دارد. لباس ‌های ایمنی در مواردی که کارکنان ممکن است در معرض خطراتی مانند مواد شیمیایی سمی یا خورنده، پاتوژن‌ های بیولوژیکی، پاشش فلزات مذاب، حرارت شدید و غیره قرار گیرند، مورد نیاز است. لباس محافظ ممکن است به شکل پیش ‌بند، روپوش، کت، شلوار و کلاه باشد. آستین ها، دستکش ها و لباس های محافظ شیمیایی کاملا محصور کننده هستند. انتخاب لباس بر اساس توانایی آن در مقاومت در برابر تخریب و نفوذ ناشی از عوامل مختلف مهم است.

منظور از لباس ایمنی چه جور لباسی است

به طور کلی لباس‌ ایمنی پشمی و پنبه ‌ای در برابر آتش مقاوم و راحت هستند. پارچه های سنگین بدن را در برابر بریدگی و کبودی ناشی از مواد سنگین، تیز یا خشن محافظت می کنند. لباس چرمی در برابر حرارت خشک و شعله بدن را ایمن نگه می دارد و جنس لاستیکی در برابر اسید ها و مواد شیمیایی محافظت می کند. در صورتی که لباس ایمنی از مواد مصنوعی ساخته شود، سریع تر مشتعل می شود.

استاندارد های طراحی لباس ایمنی

حال که متوجه شدید منظور از لباس ایمنی چه نوع لباسی است ؟ بهتر است با استاندارد های تولید آن ها نیز آشنا شوید. قانون OSHA بیان می‌کند که لباس ‌های ایمنی باید از طراحی و ساخت ایمن برای انجام کار برخوردار باشند. لباس انتخاب شده باید بتواند با جلوگیری از آسیب یا از طریق جذب یا تماس فیزیکی از بدن محافظت کند.

استاندارد های طراحی لباس ایمنی

چرا کارکنان به لباس های ایمنی نیاز دارند؟

لباس ایمنی کارکنان را در برابر خطرات احتمالی حفظ می کند .کارکنان در استخدام شما هستند، شما موظف هستید که مراقب باشید تا حد امکان از آن ها در برابر خطرات بهداشتی و ایمنی محافظت شود. به گزارش مجله بین المللی سلامت و ایمنی، دلیل دیگری برای حفظ امنیت کارکنان وجود دارد. اگر آن ها یک کار پرخطر را انجام می دهند و نیمی از تمرکزشان روی ایمن ماندن باشد، بر روی کیفیت کارشان تاثیر می گذارد. بنابراین آنقدر که باید کارشان را خوب انجام نمی دهند. به طور خلاصه، اگر کارکنانی سالم، شاد و مولد می خواهید، آن ها باید لباس ایمنی مناسب برای جایگاه شغلی خود را بپوشند.

انواع مختلفی لباس ایمنی وجود دارد، اما در اینجا به چند نمونه رایج اشاره می کنیم:

  • لباس کار با دید بالا در صنعت ساختمان و برای کارگران جاده.
  • چکمه های فولادی تقویت شده برای کارگران ساختمانی و سرآشپز ها.
  • در صورتی که از مواد شیمیایی خطرناک در محیط کار استفاده می کنید، دستکش و پیش بند ایمنی برای شما ضروری است.
  • ماسک های ایمنی و ماسک های چشم برای پاک کننده ها.
  • اسکراب برای پزشکان و پرستاران.
  • PPE کاغذی/پلاستیکی که می توان برای جلوگیری از آلودگی متقاطع در محیط های پزشکی یا مواد غذایی دور انداخت.
  • پیش بند چرمی برای نجار و آهنگر.
  • بسیاری از مشاغل از کلاه های سخت یا توری های مو استفاده می کنند که هر دوی آن ها لباس های ایمنی محافظ هستند.

انواع دیگری از لباس های کار ایمنی وجود دارد، اما اینها برخی از رایج ترین آن ها بودند که ذکر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه