مدت زمان استفاده از گوش گیر ایمنی

سر و صدای بلند مدت و طولانی می تواند تحریک کننده باشد و حتی ممکن است به طور موقت یا دائم به شنوایی شما آسیب برساند. بهترین راه برای کاهش خطر آسیب به شنوایی، حذف یا کاهش سطح نویز در منبع است و اگر امکان آن نبود میتوان مستقیم از گوش های خود محافظت کرد. انواع مختلفی از محافظ شنوایی در دسترس است که به گونه ای طراحی شده اند که میزان نویز را تا حدی کاهش دهند که به شنوایی شما آسیب نرساند.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده که مدت زمان استفاده از گوش گیر ایمنی چقدر است ؟!

مدت زمان استفاده از گوش گیر ایمنی

اکثر گوشگیر ها فقط برای استفاده کوتاه مدت طراحی شده اند، به عنوان مثال گوشگیر هایی وجود دارد که استاندارد استفاده از آن ها نیم ساعت می باشد. برخی افراد استفاده از گوشگیر را راحت می شمارند اما باید دانست در صورت استفاده خیلی طولانی مدت و تمیز نکردن آن ها میتوانند مرکز تجمع قارچ و میکروب باشند. صدا های موجود در فضا هرچه بیشتر باشند اهمیت استفاده از گوشگیر بالا تر می رود و باید توجه بیشتری هم به آن کرد؛ به عنوان مثال در مکان هایی مانند فرودگاه هنگامی که موتور های جت فعال می شوند حتما باید از گوشگیر بسیار مرغوب استفاده کرد و پس از اتمام کار گوشگیر را به حالت سلامت خود دراورد.

گاهی اوقات محافظ های گوش در محیط های گرم کاری و فقط سطح نویز را کاهش می دهند نه از بین بردن آن! شما باید مطمئن شوید که گوش گیرها به درستی در گوش قرار می گیرند و گوش گیره کاملاً با کناره سر شما تماس دارند.

  • پیشنهاد ویژه:
گوش گیر

گوش گیر سیلیکونی M20

گوش گیر سیلیکونی M20 یکی از خاص ترین و پر استفاده ترین گوش گیر های بازار است. یکی از تفاوت های این گوش گیر جنس آن است که باعث شده استفاده از آن در مدت طولانی به صرفه تر شود. جنس سیلیکونی این محصول از خرابی و از بین رفتن آن جلوگیری می کند. .

خود سیلیکون استفاده شده در این محصول جاذب صدا است و می توان فرکانس های بالا را با آن تحمل کرد. گوشگیر دارای گوش پاک کن اتومات جهت پاک نگه داشتن و جلوگیری از عفونت و تجمع باکتری دارد.

مزایا و محدودیت های گوش گیر و گوش بند چیست؟

هر دو نوع محافظ شنوایی هستند و مزایا و معایبی دارند. گوش گیرها می توانند قابل استفاده مجدد یا یکبار مصرف باشند. از جنبه مثبت، استفاده از آن‌ها ساده است، ارزان‌تر است و اغلب هنگام استفاده در مناطق کار گرم یا مرطوب، راحت‌تر هستند. برخی از معایب این است که محافظت کمتری نسبت به برخی از گوش بندها در برابر نویز ایجاد می کنند. گوش گیر به اندازه گوش بند قابل مشاهده نیستند و بررسی اینکه آیا کارگران آنها را پوشیده اند یا خیر، برای سرپرست دشوارتر می شود.

گوش بندها می توانند با توجه به جنس و عمق و نیروی هدبند متفاوت باشند. گوش‌بندها معمولاً محافظت بیشتری ارائه می‌کنند، اگرچه این همیشه درست نیست. از جنبه منفی، آنها گران تر هستند و اغلب راحت تر از پریزها هستند، به خصوص در مناطق گرم کار. جنبه های انسانی محافظ شنوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا تنها نوع مفید محافظ، محافظی است که در واقع استفاده می شود. برخی افراد انواع خاصی از محافظ ها را نمی پذیرند. هر انسانی متفاوت است و آناتومی گوش و مجرای گوش می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

این ایده خوبی است که کارفرما انواع مختلفی از محافظ شنوایی را که کارگران می توانند از بین آنها انتخاب کنند، با در نظر گرفتن دلایل ایمنی یا بهداشتی برای عدم ارائه نوع خاصی از محافظ ارائه دهد. به این معنا که اگر سطح سر و صدا خیلی زیاد است یا از نظر بهداشتی ناکافی است، نباید از یک نوع محافظ استفاده کرد. برای مثال، گوش‌گیرهایی که در محیط‌های گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که افراد در طول روز مجدداً از آن‌ها استفاده می‌کنند و اغلب آنها را با انگشتان کثیف دوباره وارد می‌کنند، می‌توانند آلودگی و باکتری را به گوش وارد کنند و باعث عفونت گوش شوند.

آیا گوش گیر ایمنی عوارض جانبی دارد؟

گوش گیرها عموماً ایمن هستند. با این حال، آنها عوارض جانبی بالقوه ای دارند، به خصوص اگر به طور منظم از آنها استفاده کنید. با گذشت زمان، گوش‌گیرها می‌توانند جرم گوش را به داخل گوش برگردانند و باعث تجمع آن‌ها شوند. این می تواند باعث مشکلات متعددی از جمله کم شنوایی موقت و وزوز گوش شود. گوش گیر همچنین می تواند باعث عفونت گوش شود. در حالی که ممکن است به دلیل تجمع جرم گوش اتفاق بیفتد، باکتری هایی که روی گوش گیرها رشد می کنند نیز می توانند باعث ایجاد آنها شوند. عفونت گوش اغلب دردناک است و در صورت عدم درمان می تواند عوارض پایداری مانند کاهش شنوایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه