مدت اعتبار کپسول آتش نشانی

آتش سوزی خبر نمیکند. داشتن وسایل اطفاء حریق مانند کپسول های آتش نشانی میتواند فرشته نجات برخی از خانواده ها در سوانح غیر مترقبه باشد. برای نگهداری از این کپسول ها باید مدت اعتبار کپسول آتش نشانی چک شود. نحوه استفاده از کپسول ها به این گونه نیست که آن را تهیه کرده و سالیان سال در گوشه دیوار نگهداری شان کنیم. زمانی که شما ضامن را کشیده و حتی به اندازه هر چند کوچک از آن استفاده کردید، باید آن را برای سرویس به مراکز معتبر ببرید و دوباره آن را برای مصرف آماده کنید.

پیشنهاد خرید محصول : دستکش ایمنی برند ای تی جی مدل مکسی فلکس التیمیت

علاوه بر آگاهی از مدت اعتبار کپسول آتش نشانی، کسانی که دارای این کپسول هستند باید نحوه استفاده از آن را نیز بدانند. کپسول ها در واقع دارای عقربه هایی هستند که این عقربه در صورتی که کپسول سالم باشد، در محدوده ای مشخص قرار میگیرد.

مدت اعتبار کپسول آتش نشانی معمولا یک ساله است. در منازل وجود کپسول های آتش نشانی لازم است اما در ادارات و آزمایشگاه ها و انبارها، چک و بررسی ماهانه کپسول های آتش نشانی از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است. که به هیچ وجه نباید در نحوه آموزش پرسنل و استفاده از این وسیله کوتاهی شود.

مدت اعتبار کپسول آتش نشانی

مدت اعتبار کپسول آتش نشانی

برای تهیه کپسول آتش نشانی باید تناسب بین محل و کپسول را بدانیم. کلاس آتش سوزی کپسول علاوه بر مدت اعتبار کپسول آتش نشانی باید هنگام خرید یا تهیه وسایل اطفاء حریق مورد توجه قرار گیرد. از جمله کلاس هایی که در تهیه کپسول ها وجود دارد میتوان به پنج کلاس اشاره کرد. کپسول های مخصوص اطفاء مواد خشک نظیر کاغذ و انبارهای مواد خشک کلاس A میباشد.

مورد دیگر کپسول های مخصوص مایعات آتش زا میباشد. برای مثال مدت اعتبار کپسول آتش نشانی در پمپ بنزین ها بسیار حائز اهمیت بوده و حین خرید باید کلاس مخصوص مایعات آتش زا مانند بنزین یا گازوئیل را که کلاس B میباشد را انتخاب کرد. در جاهایی که با گازهای اشتعال زا روبرو هستیم، کپسول مخصوص گازهایی نظیر متان با کلاس C را تهیه کنیم. دسته دیگر از کپسول های آتش نشانی با کلاس D به فلزاتی نظیر منیزیم که آتش زا هستند تعلق میگیرد. موادی که در ساخت این کپسول ها به کار میرود مخصوص بوده و بهتر آتش را اطفاء میکند. دسته آخر محیط هایی هستند که در آن تجهیزات الکترونیکی فراوان قرار دارد. ادارات و انبارها و کارخانجات لوازم برقی از جمله این محیط ها هستند که باید برای آنها کپسول های کلاس E مخصوص اطفاء حریق خریداری شود.

کپسول ها را از کجا خریداری کنیم ؟

عده ای به دنبال خرید کپسول های آتش نشانی هستند. عده ای دیگر در پی اتمام مدت اعتبار کپسول آتش نشانی به دنبال مراکز معتبری هستند که بتوانند این کپسول ها را شارژ نمایند. آیا برای این کارها باید به آتش نشانی مراجعه کنیم یا اینکه مراکزی مخصوص این خدمات وجود دارد که ما آنها را نمیشناسیم ؟ مراکزی هستند که از جانب سازمان آتش نشانی دارای مجوز فروش و یا شارژ محتویات کپسول های آتش نشانی هستند. با مراجعه یا تماس با مراکز آتش نشانی میتوانید آدرس این مراکز معتبر در شهر محل سکونت خود را تهیه نمایید.

در بالا انواع کپسول آتش نشانی با کلاس های مختلف ذکر شد، اما برای اینکه بدانید برای این مکان و مواد اشتعال زا، چه کپسولی باید تهیه شود، این پاراگراف را مطالعه نمایید.

برای تهیه کپسول و بررسی مدت اعتبار آن برای مکان هایی که در آن کاغذ زیاد است باید کپسول های حاوی آب را تهیه نمایید. دسته دیگر از کپسولها حاوی کف هستند که این دسته برای آتش سوزی کاغذ، گاز و مایعات اشتعال زا مناسب میباشد. برای خاموش کردن محیط های دارای فلزات اشتعال زا باید کپسول هایی حاوی پودرهای اطفاء خرید خریداری نمایید. و در آخر تهیه کپسولهای حاوی گاز co2 برای تمامی محیط ها مناسب است. همچنین مدت اعتبار کپسول آتش نشانی co2 دو سال میباشد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه