لباس آتش نشانی چه رنگی است

پیش از اینکه بررسی کنیم لباس آتش نشانی چه رنگی است، بهتر است بدانید آتش نشان ها واقعاً چه کسانی هستند! آیا در مورد لیست وظایف آتش نشان ها اطلاعاتی دارید؟ تنها پس از بررسی وظایف و حوزه فعالیت آتش نشان ها میتوان فهمید که لباس آتش نشانی چه رنگی است. آتش نشانی شغلی است که در آن آتش نشان با انواع خطراتی که اتفاق می‌افتد، مقابله میکند. این اتفاق میتواند ریزش ساختمان و یا پخش شدن بخارات سمی در یک محیط کارگاهی باشد!

بیشتر بدانید : اهمیت رنگ لباس کار یکسره

با این حال انتظار میرود که لباس آتش نشانی انواع و همچنین رنگهای متفاوتی داشته باشد.

انواع لباس آتش نشانی چه رنگی است؟

برای انواع عملیات‌های مختلف لباس آتش نشانی چه رنگی دارد؟ رنگ لباس آتش نشانی بسته به محیط و کاربردی که دارد متفاوت است. به عبارتی در حرفه آتش نشانی از لباسهای مختلف در رنگها، جنس‌ها و طراحی‌های مختلف استفاده میشود. هر یک از این لباسها خصوصیات خاصی دارند که شخص را برای حضور در انواع محیط‌های حساس آماده میکنند. استفاده از لباسهای مخصوص آتش نشانی برای حفظ سلامت آتش نشان و همچنین پیشروی دقیق عملیات بسیار مهم است.

لباس آتش نشانی چه رنگی است؟ انواع لباس آتش نشانی با توجه به رنگ آنها به این شرح است:

  • لباس آتش نشانی قرمز: لباسی که برای عملیات مبارزه با آتش سوزی و دفع حریق استفاده میشود
  • لباس آتش نشانی نقره ای: این لباس در عملیات هایی استفاده میشود که افراد برای انجام ماموریت باید مستقیما از میان آتش عبور کند
  • لباس آتش نشانی زرد: این مورد در محیط‌هایی مورد استفاده قرار میگیرد که خطر برق گرفتگی آتش نشان را تهدید میکند. همچنین برای محیط‌هایی با رطوبت بالا نیز کاربرد دارد
  • لباس آتش نشانی سرمه ای: این لباس توسط افرادی استفاده میشود که خارج از محدوده عملیاتی فعالیت میکنند و نقش نیروی پشتیبان را دارند
استاندارد لباس آتش نشانی

معنی رنگ قرمز

رنگ لباس آتش نشانی معانی بسیاری دارد. برای مثال لباس آتش نشانی قرمز رنگ را در نظر بگیرید. لباس آتش نشانی قرمز رنگ جزو معمول ترین لباسهای آتش نشانی است. به عبارتی میتوان چنین ادعا کرد که این لباس به عنوان نمادی برای این حرفه تلقی میشود. لباس قرمز آتش نشانی در عملیات های اطفاء حریق کاربرد دارد. ست لباس قرمز آتش نشانی شامل شلوار، بلوز، کفش، جلیقه و اورکت است. چرا که انتظار میرود لباس آتش نشانی از تمامی قسمت های بدن آتش نشان محافظت کند. لباس قرمز آتش نشانی در عملیات هایی که افراد مجبور به عبور از درون آتش هستند کاربرد ندارد.

لباس آتش نشانی چه رنگی است

خصوصیات لباس آتش نشانی نقره ای

در بین انواع لباس آتش نشانی لباس فرمی وجود دارد که به رنگ نقره ای است. این لباس برای عملیات‌هایی کاربرد دارد که آتش نشان ها برای انجام ماموریت شان مجبور به عبور از درون آتش هستند. چرا که در برخی از عملیات آتش سازی در درون محیط‌های بسته اتفاق می افتد و علت آن باید از نزدیک بررسی و سپس رفع شود. لباس آتش نشانی نقره ای جنس مخصوصی دارد و از متریال‌های نسوز مانند فایبرگلاس طراحی و تولید میشود. در لایه‌های داخلی این لباس متریال هایی استفاده شده است که از عبور گرما و حرارت تا حد بسیاری جلوگیری میکند.

رنگ کلاه آتش نشانی

خصوصیات لباس زرد آتش نشانی

در بین انواع لباس آتش نشانی، لباس عملیاتی زرد رنگ نیز به چشم میخورد. این لباس برای محیط‌های عملیاتی که خطر برق گرفتگی وجود دارد طراحی شده است. از سری محیط‌های عملیاتی خطرناک برای آتش نشان ها محیط‌هایی است که آنها با جریان الکتریسیته سروکار دارند. انجام عملیات دفع خطر در چنین محیط‌هایی حساسیت بالایی دارد. چرا که وجود یک سوراخ کوچک روی لباس میتواند به قیمت جان افراد تمام شود. تمامی قسمت های این لباس نسبت به جریان برق نارسانا هستند. برای مثال نمیتوان برای چنین لباسی از دکمه‌های فلزی استفاده کرد. لباس آتش نشانی زرد رنگ در دو نوع یکسره و ست اورکت و شلوار طراحی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه