عمر مفید لباس کار چقدر است

لباس کار از سری البسه‌هایی است که مدت زمان زیادی از روز را بر تن میماند. بررسی عمر مفید لباس کار برای اشخاصی که در صدد تهیه لباس کار هستند یا هزینه‌ی زیادی برای خرید آن پرداخت کرده‌اند مهم است. در ابتدا باید بگوییم که عمر مفید لباس کار به معیارهای بسیاری بستگی دارد. به عبارتی نمیتوان در زمینه عمر لباس کار، برای تمامی لباس‌ها در مشاغل مختلف حکمی واحد صادر کرد. معیارهای متعددی وجود دارد که با بررسی آنها میتوان عمر مفید لباس کار را سنجید. با توجه به این معیارها عمر مفید لباس کار چقدر است؟

عمر مفید لباس کار چقدر است

تعیین عمر مفید لباس کار به معیارها و فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. با بررسی تک تک این فاکتورها میتوان عمر مفید لباس کار را تا حدودی حدس زد. در ابتدا پیش از بررسی این فاکتورها باید بدانید که مطالبی که در ادامه ذکر میشوند نسبی هستند. شما برای تعیین عمر لباس کار خودتان، باید مواردی را که مربوط به شغل تان میشود در نظر بگیرید. برای مثال عمر لباس کار یک برقکار با عمر لباس کار شخصی که در محیط‌های اسیدی کار میکند، یکسان نیست.

با توجه به این معیارها میتوانید عمر مفید لباس کار را تخمین بزنید:

  • جنس لباس کار
  • کاربرد لباس کار
  • نحوه نگهداری از لباس کار
  • ساعات استفاده از لباس کار

جنس لباس کار

برای دوخت لباس کار در انواع مشاغل صنعتی از پارچه‌های مختلف استفاده میشود. عمر مفید لباس کار تا حد زیادی به جنس لباس کار وابسته است. به عبارتی جنس پارچه لباس کار تعیین میکند که این لباس چند سال میتواند عمر مفید داشته باشد. برخی از پارچه‌ها زودتر از سایر پارچه‌ها خراب و یا پاره میشوند. البته خراب‌شدن پارچه لباس کار به نوع نگهداری از آن و محیطی که در آنجا استفاده میشود بستگی دارد.

عمر مفید لباس کار نسبت به جنس آن به این ترتیب است.

طول عمر بالا: پارچه کتان، پارچه پاکویی

طول عمر متوسط: پارچه سی هفتاد، پارچه هفتاد سی

طول عمر کم: پارچه ترگال، پارچه کجراه

طول عمر بسیار کم: پارچه موادی

کاربرد و عمر مفید لباس کار چقدر است؟

عمر مفید لباس کار تا حد بسیاری به نوع کاربرد آن بستگی دارد. با دانستن کاربرد لباس کار و محیطی که از آن استفاده میشود، میتوان عمر مفید لباس کار را تخمین زد. عمر لباس کار برای مشاغل مختلف صنعتی، متغیر است. برای لباس مشاغلی را در نظر بگیرید که افراد در آنجا با مواد و هوای اسیدی سروکار دارند. نه تنها مواد و هوای اسیدی به لباس کار آسیب میزند، بلکه شستشو مداوم لباس کار نیز در کاهش طول عمر آنها دخیل است. زمانی که به دلیل کثیف شدن لباس، نیاز به شستن مدام باشد، طول عمر لباس کار نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در مقابل لوله کشی را در نظر بگیرید که از لباس کار خود در طول هفته استفاده میکند و شاید هفته‌ای یکبار آن را میشوید (شاید هم برای ماه ها نشوید!).

نحوه نگهداری از لباس کار

نگهداری صحیح و اصولی از لباس کار نکته‌ی دیگری است که باید در زمینه بررسی عمر مفید لباس کار مورد بحث قرار بگیرد. نگهداری از لباس کار شامل دو موضوع است:

  • شستشوی لباس کار: هر لباسی باید به توجه به شرایط خاصی شستشو شود. برای مثال برخی از پارچه‌ها نسبت به آب داغ حساس هستند و در طی زمان در برخورد با آب داغ کیفیت خود را از دست میدهد. با بررسی برچسب شستشوی لباس کار، طول عمر آن را افزایش دهید.
  • تعویض لباس کار: لباس کار را سریعا پس از اتمام کار تعویض کنید و در محلی مناسب آویزان کنید. چپاندن لباس کار در یک ساک ضربه سنگینی به طول عمر آن وارد میکند.
  • پاک کردن لباس کار: لازم نیست هر باری که لباس کار کثیف میشود آن را بشویید. میتوانید به کمک یک دستمال خیس محلی را که کثیف شده است پاک کنید یا بتکانید. این عمل طول عمر مفید لباس کار را افزایش میدهد.

ساعات استفاده از لباس کار

لباس کارهایی که هر روز استفاده میشوند طول عمر کمتری دارند. چرا که بیشتر در معرض آسیب‌های محیطی هستند و بیشتر نیز شسته میشوند. مدت زمانی که لباس کار در طول روز یا هفته استفاده میشود در تعیین عمر مفید آن دخیل است. در روز چند ساعت لباس کار بر تن دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه