راهنمای خرید عینک ایمنی

اگر در محیطی کار میکنید که احتمال آسیب دیدن چشم در آن زیاد است، راهنمای خرید عینک ایمنی به شما در انتخاب و خرید عینک کمک میکند. خرید عینک ایمنی یکی از خریدهای ضروری، هنگام تهیه لوازم ایمنی کار است. هنگام کار، چشم‌ها اکثرا در معرض خطر قرار دارند. بسیاری از مردم در استفاده از عینک ایمنی خودداری میکنند، در حالی که 60 درصد افراد به دلیل عدم استفاده از عینک ایمنی، آسیب می‌بینند. چشم یکی از حساس ترین و مهم ترین قسمت‌های بدن به شمار میرود. اکثر افراد شاغلی که در بخش‌های صنعتی کار میکنند، به دنبال عینک ایمنی استاندارد برای مراقبت از چشمان خود هستند. همچنین افرادی را می بینیم که به دلیل شرایط کاری، مثلا کار زیاد با کامپیوتر به چشم پزشک مراجعه میکنند. با پیشنهاد و مشاوره پزشک، عینک مخصوص و مورد نظر را تهیه میکنند.

عینک ایمنی مناسب، برای جلوگیری از ورود هوای آلوده، گرد و غبار موجود در محیط کاری ضروری است. بسیاری از آسیب‌های چشمی که بر اثر ضربه یا ورود اجسام ریز اتفاق افتاده‌اند، باعث از دست دادن قدرت بینایی شده است. وقتی این آسیب‌ها را میدانیم، اهمیت این وسیله ارزان و مهم، مشخص میشود.

راهنمای خرید عینک ایمنی

انواع عینک ایمنی

عینک محافظ چشم ساده: این عینک از پرتاب فلز، گرد و غبار، خرده‌های چوب و هم‌چنین از ریخته شدن مواد شیمیایی خطرناک به چشم جلوگیری میکند.

عینک محافظ چشم پوشش‌دار: یک لایه پوشش لاستیکی دارد که از چشم در مقابل بخار مواد سمی و پرتاب شدن اشیا به اطراف چشم جلوگیری میکند. بیشتر برای کارگران ساختمانی قابل استفاده است و از پرت شدن بتون و گچ به چشم آنها جلوگیری میکند.

شیلد محافظ صورت: این شیلد نوعی نقاب است که کل صورت را میپوشاند. این وسیله از کل صورت در برابر ریخته شدن مواد اسیدی و سمی، محافظت میکند.

عینک پزشکی: این نوع از عینک محافظ چشم در مراکز پزشکی و درمانی که انواع باکتری و ویروس در آن مکان موجود است، مورد استفاده قرار میگیرد. اطراف این عینک را یک لایه لاستیک پوشانده است. وجود این لاستیک مانع ورود باکتری و ویروس به چشم میشود.

نکات مهم و ضروری هنگام خرید عینک ایمنی

  1. اول آنکه باید انواع عینک ایمنی را بشناسید. انواع عینک ایمنی استاندارد در بازار موجود است. از عینک‌های ساده تا عینک پزشکی که با توجه به نوع کاری که انجام میدهید، باید آن را تهیه کنید.
  2. نکته دوم در خرید عینک ایمنی مناسب، نوع لنز عینک است. برخی از عینک‌های ایمنی دارای لنز معمولی هستند و برخی دارای لنز ضد بخار و اشعه یو وی است. این عینک‌ها در رنگ‌های آبی، سبز و کهربایی تولید میشوند. هر رنگ لنز برای مکان و شرایط خاص مورد استفاده قرار میگیرد.
  3. خطرات موجود در محیط کار: به خطرات موجود در محل کار خود توجه کنید و این نکته را در خرید عینک ایمنی خود لحاظ کنید. به طور مثال اگر محل کار شما امکان پرتاب اجسام را دارد، عینکی با لنز مقاوم تر تهیه کنید. اگر محیط کار دارای اشعه خطرناک است، عینک با لنز ضد اشعه مناسب است.
  4. توجه به نکته جغرافیایی محیط کار: اگر در محیطی کار میکنید که برفی است، از عینک‌هایی استفاده کنید که ضد اشعه مضر خورشید باشد. اگر در محیط کم نور کار می‌کنید، باید عینک با لنز سبز را استفاده کنید. اگر محیط کار شما دارای بخار سدیم است، بهتر است از لنز قرمز استفاده کنید.
  5. کار در محیط کاری سرد: حتما برای این محیط‌ها باید عینک با شیشه ضد بخار تهیه شود. اختلاف دمای زیر فریم عینک و هوای اطراف باعث بخار کردن شیشه عینک می‌شود و جلوی دید را میگیرد.
  • تیم تحریریه
  • مرداد 5, 1401
  • 377 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه