جنس لباس آتش نشانان چیست

آنچه آتش نشانان می پوشند، چه در ایستگاه و چه بیرون از میدان، دو هدف را دنبال می کند: لباس محافظ و نماد افتخار. اما مهمتر از آن، آنها باید همیشه برای مواقع اضطراری آماده باشند، که به شدت مستلزم آمادگی با تجهیزات مناسب است. در حالی که هیچ آمار رسمی در مورد تعداد واقعی افرادی که در حوادث آتش سوزی جان خود را از دست می دهند وجود ندارد، انجمن ملی حفاظت از آتش نشانی تخمین می زند که هر ساله جان افراد زیادی به دلیل تجهیزات حفاظتی نامناسب از دست می رود. در این مطلب، ما بر روی اینکه جنس لباس آتش نشانان چیست تمرکز خواهیم کرد.

چه لباسی برای آتش نشان مناسب است ؟

لباس ایستگاه آتش نشانی به لباس رسمی گفته می شود که آتش نشانان هنگام کار در ایستگاه می پوشند. معمولاً از سه بخش یکنواخت ضروری تشکیل شده است: شلوار، پیراهن و چکمه های فولادی. لباس ایستگاه معمولاً به عنوان یک لایه داخلی از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) پوشیده می شود که به آن دنده پناهگاه برای مواقع اضطراری آتش سوزی نیز گفته می شود. رنگ لباس ایستگاه آتش نشانی ممکن است با هر بخش محلی یا ایالتی متفاوت باشد.

هنگام بررسی فاکتورهای زیادی که باید برای لباس های آتش نشانی در نظر گرفته شود، چند چیز بسیار مهم هستند. اول، شما باید نوع خاصی از لباس های آتش نشانی مورد نیاز و آنچه را که آنها از نظر محافظت ارائه می دهند، داشته باشید. برخی از این موارد عبارتند از:

آتش نشانان باید از خود و اطرافیان در برابر خطرات مختلفی که ممکن است در کارشان به وجود بیاید محافظت کنند. با توجه به آنچه گفته شد، آنها باید از لباس های تنظیم شده ایستگاهی استفاده کنند که از پارچه های سبک وزن، قابل تنفس و مقاوم در برابر شعله یا مقاوم در برابر حرارت و شعله ساخته شده است. این به طور موثر باید به عنوان یک لایه دفاعی اضافی در زیر PPE عمل کند تا آتش نشانان را حتی در شدیدترین شرایط اضطراری آتش سوزی کاملاً محافظت کند.

آتش نشانان باید لباس هایی بپوشند که از استانداردهای فعلی حفاظت در برابر آتش پیروی می کنند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها با هیچ گونه مقررات و قوانین ایمنی مخالفت نمی کنند. بنابراین بسیار مهم است که آنها با سازنده ای کار کنند که بتواند الزامات حفاظت از آتش را برای لباس استاندارد طراحی شده با استقامت نهایی برآورده کند.

جنس لباس آتش نشانان چیست

آتش نشانان در برخی موارد در حین کار مجروح شده اند و تعدادی نیز بر اثر جراحت جان خود را از دست داده اند. چندین مورد آتش سوزی در مدارس و اماکن عمومی به دلیل نبود وسایل حفاظتی رخ داده است.

Nomex یک ماده پارچه ای شناخته شده برای ساخت تجهیزات ایمنی مقاوم در برابر حرارت و شعله است. لباس کار محافظ به طور خاص برای کارگرانی که به طور منظم در معرض خطرات برق و آتش سوزی هستند ایجاد شده است. بسیاری از ادارات آتش نشانی در حال حاضر استفاده از پارچه Nomex را برای آتش نشانان آغاز کرده اند. در حالی که برخی از آتش نشانان قبلاً استفاده کامل از این پارچه را پذیرفته اند، برخی از آنها هنوز در مورد مزایای این ماده و اینکه چگونه می تواند محافظت کامل را برای آنها فراهم کند، نمی دانند.

پارچه Nomex از نوع خاصی از مواد و نوع خاصی از نایلون ساخته شده است که به ویژگی های پارچه مقاوم در برابر حرارت و شعله و بادوام بسیار آن کمک می کند. همچنین پوشیدن آن برای آتش نشانان حتی در هنگام کار در شرایط گرم بسیار راحت است. الیاف نایلون، طوری طراحی شده اند که گرما را بدون جذب آن تحمل کنند. همچنین قابلیت تنفس بالایی دارند که باعث می شود آتش نشانان به راحتی نفس بکشند و سریع خنک شوند.

Nomex علاوه بر موثر بودن، بسیار سبک وزن نیز می باشد. به دلیل این ویژگی، حمل پارچه برای آتش نشانان در حین کار آسان تر است. همچنین، بسیار پایدارتر است به طوری که در خطر آتش سوزی که در محل وجود دارد گرفتار نمی شود. در واقع، بسیاری از سازمان‌های آتش نشانی سال‌هاست که به Nomex اعتماد کرده‌اند و هرگز با آتش‌نشان‌ها درگیر خطرات آتش‌سوزی مشکلی نداشته‌اند.

به دلیل تمام ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که Nomex ارائه می‌کند، بسیاری از سازمان‌های آتش نشانی در سراسر کشور برای پوشیدن ایستگاه‌ها و تجهیزات حفاظت شخصی و پوشاک به Nomex روی ‌آورند. این پارچه نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که آن را به انتخابی عالی برای آتش نشانان شجاع ما تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه