تاریخ انقضا کفش ایمنی

اغلب افراد درباره عمر مفید کفش‌ها سوال‌هایی دارند. تاریخ و زمان خاص و مشخصی برای جایگزینی کفش ایمنی وجود ندارد. تاریخ انقضا کفش ایمنی به ماهیت کار و روش نگهداری آن بستگی دارد. به دلایل گوناگون نمی‌توان برای کفش تاریخ انقضاء تعیین کرد. اما جهت راهنمایی میتوان گفت، باید 5 سال تا 8 سال از تاریخ تولید را به عنوان تاریخ انقضاء برای کفش در نظر گرفت. قبل از فرسایش کفش باید آن را از نظر آسیب دیدگی بررسی کرد. در صورت مشاهده آسیب کفش باید تعویض گردد. پیشنهاد می‌شود هر 6 ماه کفش را بررسی کنید. این بررسی، شما را از میزان کارکرد و فرسایش کفش مطلع می‌سازد.

پیشنهاد خرید محصول : کفش ایمنی برند ارک مدل اپنکا کشی کد 102

عموما سه عامل جهت تعویض کفش باید در نظر گرفته شود.

  1. ساییدگی‌های متداول

سوراخ یا پارگی سطح کفش ایمنی کار، ساییدگی آج‌های زیر کفش، جدا شدن درز کفش بررسی شود. هنگام راه رفتن پا می‌لغزد یا سر میخورد؟!،

  • آسیب‌های زمان استفاده از کفش

هنگام کار حادثه‌ای برای کفش رخ داده است!؟. به طور مثال امکان دارد بر اثر سقوط جسمی سرپنجه حالت یکپارچگی را از دست داده باشد. ضربه می‌تواند رویه سرپنجه کفش را از بین ببرد، بدون اینکه قابل مشاهده باشد.

  • کاربردهای مختلف کفش

با توجه به شغل و شرایط کاری متفاوت، مدت زمان استفاده از کفش و نوع کار در طول عمر کفش تاثیر دارد.

کفش ایمنی مناسب برای کار طولانی مدت

تاریخ انقضا کفش ایمنی

از کودکی این جمله را شنیده ایم، اول ایمنی بعد کار.  این جمله گویای آن است، که یکی از مهمترین لوازم ایمنی کفش ایمنی کار است. قبل از اقدام به خرید کفش، باید اطلاعات کافی درباره کفش مناسب ایمنی داشته باشید. کفش ایمنی، کفشی طراحی شده با ایمنی استاندارد است. کفش ایمنی برای استفاده در محیط کارگاه‌ها، برای حفظ ایمنی پای افراد طراحی شده است، تا از هرگونه سوانح احتمالی در محیط کار محافظت شوند. این کفش‌ها نسبت به کفش‌های معمولی وزن بیشتری دارند و از جنس بهتری ساخته شده‌اند. برای اطلاع از تاریخ تولید و اطلاعات دیگر، برچسبی زیر زبانه هر کفش وجود دارد. اطلاعات تاریخ تولید که با عنوان ماه و سال تولید است، برند، سایز، کشور سازنده و غیره بر روی آن حک شده است.

عوامل موثر در افزایش طول عمر کفش ایمنی

  • جهت افزایش طول عمر کفش ایمنی خود، حتما آن را فقط در محل کار استفاده نمایید و بعد از کار حتما کفش را تعویض کنید.
  • بعد از کار گرد و غبار را از روی کفش پاک کنید.
  • همیشه کفش‌هایتان را با دمای محیط و در هوای آزاد خشک نگه دارید.
  • برای خشک کردن کفش‌هایتان از نور خورشید استفاده نکنید. این کار باعث پوسیدگی در همه سطح کفش میشود و شکل و قالب کفش را میگیرد.

ویژگیها و مزایای کفش‌های ایمنی

پرکاربردترین کفش ایمنی کار، یک زهی فولادی در جلو کفش دارد. این قابلیت از آسیب دیدن پاها و خطر قطع احتمالی انگشتان هنگام کار جلوگیری میکند. کفه کفش را از یک ماده قابل انعطاف مثل پلی اورتان میسازند. با توجه به نوع شغل، قسمت پنجه کفش را از جنس چرم (عایق برق) و یا از PVC که (عایق شیمیایی) است می‌سازند. این کفش‌ها از مقاومت بالایی برخوردارند و در برخی از نقاط کفش چندین لایه وجود دارد که حفاظت پا را تضمین میکند.

اگر به جای استفاده از کفش ایمنی مناسب، از کفش نامناسب هنگام کار استفاده کنید، با گذر زمان خطرات جدی گریبان گیر شما خواهد بود. استفاده از کفش نامناسب عوارض جسمی دارد و روی اعصاب هم تاثیر منفی میگذارد و اینگونه راندمان کار پایین می اید. مهره‌های گردن و کمر به دلیل ارتباط مستقیمی که با پا دارد، دچار آسیب های جدی میشوند. استفاده از کفش مناسب را اولویت قرار دهید.

چگونه می توان فهمید که کفش ایمنی منقضی شده است؟

پوشیدن کفش های ایمنی هنگام راه رفتن در اطراف مهم است. آنها می توانند از پاهای شما در برابر آسیب یا عفونت محافظت کنند. اما چگونه می توان فهمید که کفش ایمنی منقضی شده است؟ این سوال خوبی است.

دلیل انقضای کفش های ایمنی به این دلیل است که زیره های لاستیکی به مرور زمان آسیب دیده یا فرسوده می شوند. مطمئنا همینطوره! در واقع، کف کفش ایمنی بسته به نوع کفشی که می‌خرید و چند بار آن را می‌پوشید، می‌تواند بین ۵ تا ۱۰ سال دوام بیاورد. اگر به طور مرتب کفش های ایمنی خود را نمی پوشید، احتمالاً خیلی قبل از آن خراب می شوند. با این حال، اگر کفش‌های ایمنی خود را به درستی می‌پوشید، باید سال‌های آینده خوب باشند!

آیا کفش های ایمنی تاریخ انقضا دارند؟
خیر، کفش ایمنی مشمول تاریخ انقضا نمی باشد. می توانید بدون نگرانی از کیفیت آنها را خارج کرده و برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید.

چگونه بفهمم که کفش های ایمنی من هنوز در وضعیت خوبی هستند؟
باید توجه داشته باشید که حداقل یک سال از کفش های ایمنی شما استفاده شده است تا بتوانید بگویید که هنوز در شرایط خوبی هستند و برای استفاده ایمن هستند. اولین علامت خرابی زمانی است که کف پاها از روی کفش جدا می شوند.

این بدان معنی است که کفی های شما قبلاً خراب شده است و باید در اسرع وقت آن را تعویض کنید زیرا ممکن است منجر به آسیب یا حتی مرگ شود. با استفاده منظم، همچنین به این معنی است که پاهای شما به پینه‌هایی تبدیل می‌شوند که می‌توانند هنگام کار در یک سایت ساختمانی باعث بروز حوادث شوند، زیرا ممکن است به راحتی از بین بروند و باعث آسیب جدی شوند.

کفش ایمنی شما چند ساله است؟ + تاریخ انقضا کفش ایمنی

کفش‌های ایمنی که دارای کفی با حداقل ضخامت 1.2 میلی‌متر هستند، برای استفاده در اکثر شرایط مناسب هستند، اما مهم است که به طور مرتب آن‌ها را برای نشانه‌های ساییدگی چک کنید. برای اطمینان از عملکرد بهینه کفش های ایمنی نیز باید در صورت فرسودگی یا شکافته شدن بیش از حد کفی، تعویض شوند.

کفش های ایمنی برای مردان و زنان می توانند سال ها دوام بیاورند، اما برای همیشه دوام نخواهند داشت. اگر به «سن» چکمه نگاه می‌کنید، می‌توان گفت که یک جفت چکمه ایمنی جدید احتمالاً دوام بیشتری از یک جفت قدیمی خواهد داشت. با این اوصاف، علائمی وجود دارد که ممکن است نشان دهد که زمان ارتقای کفش شما نزدیک است.

کفش های ایمنی برای محافظت از شما در برابر محیط های خشن طراحی شده اند. اگر در شغلی هستید که باید ساعت های طولانی را روی پاهای خود بگذرانید، بهتر است از چکمه های ایمنی برای مردان و زنان استفاده کنید. علاوه بر این، اگر در شغلی کار می کنید که شامل بلند کردن وسایل سنگین یا دویدن در اطراف است، چکمه های ایمنی مفید خواهند بود.

به عنوان مثال، اگر کار شما شامل کار با ماشین آلات یا تجهیزات سنگین مانند جرثقیل و بولدوزر است، پوشیدن کفش ایمنی ضروری است زیرا تصادفات به راحتی ممکن است رخ دهند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که بسیاری از محل‌های کار، کارکنان را ملزم به پوشیدن کفش‌های محافظ در حین ساعت کاری می‌کنند. بنابراین حتی اگر محل کار شما نیازی به پوشیدن چکمه های ایمنی در بیشتر مواقع نداشته باشد، پوشیدن آنها در محل کار همچنان به عنوان بخشی از یک برنامه ایمنی کلی توصیه می شود.

2 دیدگاه برای “تاریخ انقضا کفش ایمنی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه