اهمیت و لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی

وسایل حفاظت فردی، با استانداردهای مشخص شده بین المللی طراحی میشوند که از این موضوع به اختصار با حروف PPE در دنیا یاد میشود. اهمیت و لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی، جلوگیری از آسیب های طولانی مدت و جزیی در سر کار است. این تجهیزات کاربران خود را در محیط کاری، از هر گونه آسیب تنفسی، جسمی و روانی حفظ میکنند. با توجه به تفاوت خطرهای هر محیط کاری، آسیب های مختلفی در محیط کار، کارگران را تهدید میکند. پس تجهیزات ایمنی و وسایل حفاظت فردی باید متناسب با محیط و خطراتش در اختیار کارمندان قرار گیرد. این نکته نیز قابل ذکر است که تهیه وسایل حفاظت فردی و ایمنی بر عهده کارفرما بوده و بایست به استفاده کنندگان آموزش استفاده از آن داده شود.

اهمیت و لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی، در جلوگیری از خطرات شنوایی ، بینایی، مهار فیزیکی شخص در ارتفاع ، محافظت از پا و پوست کارگران احساس میشود.

اهمیت و لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی – مسئولیت کارگران

مسئولیت استفاده و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی در محیط های کاری خطرناک ، بر عهده کارفرماست. در نتیجه اهمیت و لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی، علاوه بر موضوعات جسمی و سلامتی، به موضوعات مالی و قانونی نیز بر میگردد. تمامی کارمندان در محیط کار باید از یونیفرم مخصوص و وسایل ایمنی که در اختیار آنها گذاشته میشود، استفاده کنند.

در صورتی که کارگران با تصمیم شخصی خود از PPE که در اختیار آنها قرار گرفته استفاده نکنند، ممکن است در صورت بروز هرگونه مشکل در محیط کار، مسئولیتی متوجه کارفرما نشود. احتمال بروز مشکلات و حوادث غیر مترقبه در محیط های کاری بالا است. در نتیجه با استفاده از وسایل حفاظت فردی می توان از امکانات و مزایای بیمه بیکاری استفاده کرد. اهمیت و لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی، به دلیل قوانینی است که از جانب سازمانهای ذیربط متوجه کارفرمایان و صنایع مختلف می شود.

اهمیت و لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی – سلامتی کارگران

وسایل ایمنی

اهمیت و الزام استفاده کردن از وسایل حفاظت فردی در محیط کار، به خاطر حفظ سلامت شخص در مواجهه با شرایط آسیب زا میباشد. در برخی از محیط های کاری، شخص با مواد شیمیایی و گازهای سمی مواجه است که استفاده از ماسک های تخصصی در محیط کار لازم است. مورد دیگر حفاظت از گوش ها در برابر صدای ماشین آلات در محیط های صنعتی است. در صورت عدم استفاده از وسایل ایمنی ممکن است شخص سلامت عضوی از بدن خود را از دست بدهد. که این امر حسرت های طولانی مدت را در پی خواهد داشت و روی کیفیت زندگی و کار شخص تاثیر مستقیم دارد.

استفاده از لباس ایمنی مخصوص و پوشیدن کفش های ایمنی نیز از دیگر ضروریات محیط های کاری صنعتی و عمرانی است. پا که قلب دوم انسان است و در کیفیت زندگی او تاثیر به سزایی دارد، باید به وسیله کفش های ایمنی پوشیده شود. سایر وسایل ایمنی نیز که برای حفاظت از سلامت و رفاه کارگران طراحی شده اند، باید در محیط کار استفاده شود.

تهیه وسایل حفاظت فردی

حالا که به اهمیت این وسایل پی بردیم باید بدانید چه کارگر باشید و چه کارفرما، تهیه وسایل حفاظت فردی میتواند به سادگی برای شما صورت بگیرد. شما میتوانید مانند خیلی وسایل دیگر آنها را زا طریق مراجعه به بازار های مختلف خریداری نمایید. اما اگر زمان یا حوصله این کار را ندارید پیشنهاد میکنم به لینک های زیر سر بزنید؛

کفش ایمنی جگوار

کفش ایمنی جگوار چرم طبیعی pu ساتر

رویه این کفش ایمنی از چرم طبیعی گاوی می باشد.

زیره محصول دو رنگ و دو دانسیته می باشد که با مواد pu محصول ترکیه تهیه شده. این زیره به صورت دو مرحله ای مستقیم ساخته شده است.

سرپنجه کفش که مهم ترین قسمت آن است، از جنس کامپوزیت مقاوم در برابر 200 ژول ضربه است که دارای تاییدیه وزارت کار می باشد.

دستکش ایمنی کف چرم

دستکش جوشکاری کف چرم یک تکه کد ۲۰۵

در دستکش جوشکاری کف چرم، از اشبالت استفاده شده که ضخامت 1 تا 1.5 میلی متر دارد و با دوام و قابل انعطاف است.

انگشت میانی و انگشت شست همراه دو نوار چرمی دوخته شده اند. محل اتصال پارچه برزنتی و چرم به آستر نیز برای استحکام بیشتر دو بار به آستر دوخته شده است. دوخت آستر به صورت ریز و محکم صورت گرفته است

لباس مدل مهندسی

کاپشن و شلوار مدل مهندسی کارگاهی

قسمت سرآستین این لباس دارای دکمه است.

کاپشن این لباس کار از طریق زیپ پلاستیکی باز‌ و بسته می‌شود.

در قسمت فوقانی کاپشن مدل مهندسی کارگاهی 2 جیب دکمه ای و در قسمت پایینی هم 2 جیب قرار دارد که می‌توانید لوازم خود را با خیال راحت درون آن قرار دهید.

شلوار لباس کار دو تیکه مدل مهندسی کارگاهی، هم دارای 4 جیب است.

خطرات عدم استفاده از وسایل ایمنی فردی

تا زمانی که شخص از وسایل ایمنی در محیط پر خطر استفاده می کند شاید متوجه خطراتی که در طول روز او را تهدید می کند، نشود. اما اهمیت و الزام استفاده از وسایل حفاظت فردی، زمانی مشخص میشود که مجبور به انجام کار بدون این وسایل ایمنی شوید.

عملا در برخی از موارد انجام کار و قرارگیری در محیط آسیب زا بدون وسایل حفاظتی و ایمنی امکان پذیر نیست. همچنین با استفاده از PPE بسیاری از افراد که تا کنون از وسایل ایمنی فردی در کار خود استفاده نمی کرده اند، متوجه ایمنی و راحتی بیشتر انجام کار خود میشوند. پیش بینی اتفاقات امری محال است اما با تجهیز کردن کارگران به وسایل حفاظتی میتوان بسیاری از مشکلات حاد محیط را با کمترین آسیب پشت سر گذاشت.

با یادآوری این موضوع که اعضای سالم بدن شخص با هیچ میزان هزینه و درمان، قابلیت جایگزینی ندارد، اهمیت و لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی برای کارمندان مشخص میشود. ما تنها یک جفت چشم، یک جفت گوش و دو پا و دو دست داریم. سلامت پوست و ریه ها در کیفیت زندگی تاثیر به سزایی دارد که نباید در اثر سهل انگاری در محیط کار دستخوش آسیب شود. پوشیدن کفش ایمنی مانع از آسیب به پا و ستون فقرات میشود. همچنین استفاده از سایر وسایل، ایمنی بالایی را برای محیط کار به ارمغان می آورد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه