اخطار عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی

استفاده از وسایل ایمنی فردی در محیط های کارگاهی ضروری است. از طرفی ایجاد محیط های ایمن برای کار وظیفه هر سازمان میباشد. در صورت تخطی مدیران از این مهم، اخطار عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی به آن سازمان داده خواهد شد.

در برخی موارد وسایل ایمنی توسط کارفرما خریداری میشود اما کارگران از استفاده از آن سر باز میزنند که در این صورت اخطار استفاده نکردن از وسایل حفاظت فردی به کارگران داده میشود. برای اینکه بهترین وسایل حفاظت فردی و ایمنی برای محیط کار انتخاب شود، لازم است خطرات محیط کار ارزیابی گردد. کارفرما خود موظف به شناسایی خطرات محیط است و برای حفظ سلامت کارگران باید کارگاه را تجهیز نماید. علاوه بر تجهیز باید به تمامی پرسنل استفاده از وسایل ایمنی را آموزش دهد.

عدم خرید وسایل حفاظت فردی توسط کارفرما

در صورتی که کارفرما از خرید وسایل ایمنی در محیط کار اجتناب ورزد، اخطار عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی برای او صادر میشود. هر یک از کارگران به سازمان های ذیربط گزارش این امر را بدهد، کارفرما متهم شناخته شده و باید به صورت رایگان تمامی الزامات رعایت ایمنی کارگران در محیط را رعایت نماید. شاید عده ای فکر کنند وسایل ایمنی به کلاه و دستکش و کفش ایمنی محدود میشود.

اما لازم به ذکر است حفاظ گذاری در پرتگاه، ایزوله کردن تجهیزات و جایگزینی مواد ایمنی و تهویه مناسب در محل از جمله کارهایی است که بر عهده کارفرما میباشد. انتخاب صحیح تجهیزاتی که در محیط کارگاه استفاده میشود و نگهداری مناسب از تجهیزات حفاظت فردی از دیگر اقداماتی است که ناظر یا مسئول تجهیز کارگاه باید به آن عمل کند.

اخطار عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل استفاده نادرست از تجهیزات ایمنی نیز میشود. برای مثال زمانی که تجهیزات دچار ایراد یا عیب و نقص می شود، کارگران باید آن را به مسئول کارگاه تحویل دهند. کارفرما یا مسئول مربوطه موظف به معدوم کردن این دست تجهیزات میباشد. لازم است تجهیزات معیوب از سالم جدا شده و در اسرع وقت تعمیر و جایگزین شوند.

برای دسترسی به قیمت انواع تجهیزات و خرید آنها کلیک کنید.

لزوم استفاده از وسایل ایمنی

اخطار عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارگران

اما اگر کارفرما به درستی به وظیفه تجهیز کارگاه و تهیه وسایل ایمنی عمل کرده باشد اما کارگران از استفاده از تجهیزات سرباز زنند، تکلیف کارفرما چیست ؟ در این موقعیت ها اخطار عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل حال کارگران میشود. در نهایت کارفرما در صورت بروز هر گونه مشکل مسئولیتی متوجهش نبوده و کارگران محکوم خواهند شد. اما کارگران باید به استفاده از تجهیزات ملزم شوند زیرا اثبات حقوق کارفرما در این زمینه ها بسیار مشکل میباشد.

از جمله وسایل ایمنی که کارگران ملزم به استفاده از آنها در محیط های کاری هستند میتوان به عینک، دستکش، لباس با جنس مناسب و کفش های ایمنی اشاره کرد. کارگرانی که با مواد مذاب، الکتریسیته، محیط های لیز و مواد خورنده سر و کار دارند، لازم است کفش های ایمنی متناسب با محل کار خود استفاده نمایند. در محیط هایی که سر و صدا زیاد است، باید از گوشی های مخصوص برای کارگران تهیه شود. مورد دیگر بندهای حائل بند است که برای کار در ارتفاع یا عمق باید تهیه گردد. و غیره

اخطار عدم خرید کارفرما از وسایل حفاظت فردی

با توجه به قوانین مصوب در ” آیین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاه ها “، اخطار عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل موارد روبرو میشود. کارفرمایان موظف به تهیه سالانه حداقل دو دست لباس کار برای کارگران هستند. لباس کار باید توانایی حفاظت از بدن کارگران در محیط کار با توجه به آلاینده های موجود را داشته باشد. در برابر تهیه وسایل ایمنی در کارگاه کارگران نیز موظف به استفاده صحیح از وسایل و نگهداری از وسایل بهداشت فردی خود هستند. و سایر مفاد آیین نامه که در این مقال نمی گنجد.

در آخر لازم به ذکر است، کلیه قوانین و مقررات کارگاه بر عهده کارفرما بوده و او ملزم به رعایت تمامی موارد ایمنی در محل کار است. هر گونه مشکلی که ناشی از عدم رعایت قوانین کارگاهی باشد، بر عهده شخص کارفرما است و اخطار عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی علیه کارفرما صادر میگردد.

کفش ایمنی پانتر

خرید کفش ایمنی پانتر مشکی-آبی؛ کلیک کنید

کفش ایمنی پانتر مشکی-آبی در دو مدل نیو و معمولی قابل سفارش است. شما می توانید تفاوت این دو نمونه را در عکس های محصول مشاهده کنید.

جنس رویه این مدل کفش از اشبالت طبیعی گاوی است.

زیره استفاده شده دو رنگ و از جنس pu (پلی استر) می باشد که محصول ترکیه است و به صورت تزریق دو مرحله ای ساخته شده است.

آستر داخل کفش ایمنی پانتر مشکی-آبی از ابر آستری سوبله تهیه شده است.

دوخت این محصول به صورت استاندارد و نخ ترک 4 بخیه در 1 سانت انجام می گیرد.

بوگیر موجود در کفش ایمنی پانتر مشکی-آبی خاصیت ضد باکتری و قارچ دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه