آیا نصب تابلو ایمنی اجباری است ؟

آیا نصب تابلو ایمنی اجباری است ؟ بله . یکی از مهمترین عللی که باعث میشود استفاده از تابلوهای ایمنی در محیط های مختلف ضروری باشد، جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه میباشد. کارمندان یک محیط یا کارگرانی که در مکان های خطرناک کار میکنند، باید از آسیب هایی که در برخی موقعیت ها وجود دارد آگاه باشند. زمانی که تابلوهای ایمنی در محل نصب میشوند، ناخودآگاه توجه کارمندان و عابران را به خود جلب کرده و مانع از بی احتیاطی آنها میشوند.

حق انسانی افراد است که در محیط هایی که تا بحال نبوده اند، به وسیله راهنمایی هایی که در محل نصب میشود، آگاهی های لازم را به دست بیاورند. در واقع کارفرمایان از این طریق است که میتوانند از سلامتی خود و محیط محافظت نمایند. آیا نصب تابلو ایمنی اجباری است ؟ بله. در صورت عدم استفاده از علائم ایمنی در محیط در صورت بروز هرگونه مشکل برای کارمندان، ممکن است مشکلاتی برای کارفرما نیز ایجاد شود.

تابلوهای ایمنی در کدام مراکز استفاده میشود ؟

استفاده از تابلوهای ایمنی در همه مکان ها دیده میشود. در پاسخ سوال آیا نصب تابلو ایمنی اجباری است ؟ لازم به ذکر است در بدیهی ترین جاهایی که شاید به نظر دیگران هشدار یا نصب علائم ایمنی کاری مسخره بیاید، اعلام هشدار به همگان ضروری است. برای مثال نصب برچسب های ایمنی روی درب های شیشه ای از ساده ترین و ضروری ترین کارهایی است که باید در مراکز عمومی صورت گیرد.

افرادی که در محیط مذکور رفت و آمد دارند، شاید نیازی به این کار نبینند، اما همه روزه شاهد بروز مشکلاتی برای افرادی که تازه به این مکان ها وارد میشوند، بوده ایم. برخوردهایی که با درب های شیشه ای نامرئی صورت میگیرد، باعث بروز مشکلاتی برای افراد مختلف می شود.

نصب علائم ترافیکی در خیابان ها از دیگر موارد هشدار است. از جمله رایج ترین تابلوهای ایمنی که نصب آنها در محیط های شهری ضروری است در واقع علائم ترافیکی میباشد. در آزمایشگاه ها و ادارات و سازمان های خاص، آیا نصب تابلو ایمنی اجباری است ؟ بله . خطرات محیط های کاری خاص، هشدار آسیب های احتمالی در حین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی، همچنین راهنمایی افراد برای چگونگی رفتار در محیط از جمله عللی است که موجب اجباری شدن نصب علائم ایمنی در محیط های مختلف می شود.

آیا نصب تابلو ایمنی اجباری است ؟ – انواع تابلوهای ایمنی

انواع تابلو ایمنی 

در واقع تابلوهای ایمنی زبان مشترک مردم جهان است که برای بازگو کردن تصویری هشدارهای ضروری، به افراد بومی و غیر بومی محل، در کشورهای مختلف به کار میروند. آیا نصب تابلو ایمنی اجباری است ؟ بله. و بسته به میزان خطرات و دستورالعمل هایی که در محیط باید اجرا شود، شکل و رنگ و نمادهای مختلفی را برای هر دسته از تابلوهای ایمنی در نظر گرفته اند. برای مثال انواع تابلو ایمنی و رنگ هایی که در بازگو کردن علائم در آن استفاده میشود را میتوان به دسته های زیر معرفی کرد :

1-تابلوهای ایمنی بازگو کننده الزام

آیا نصب تابلو ایمنی اجباری است ؟ بازگو کردن دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی در محیط کار مثلا استفاده از کفش ایمنی، با رنگ سفید در پس زمینه آبی تابلو صورت میگیرد. این تابلوها الزام در اجرای عمل مذکور و ترسیمی در تابلو را نشان میدهند.

2-تابلوهای ممنوعیت

معمولا این تابلوهای ایمنی، حاوی دایره هایی قرمز رنگ با خطوط مورب هستند که در دل آن نوشته ها یا تصاویری با رنگ سیاه یا سفید عنوان شده است. این تابلوها نشان میدهد، عملی که در تابلو ذکر شده است نباید انجام گیرد.

3-تابلوهای هشدار خطر احتمالی و احتیاط

آیا نصب تابلو ایمنی اجباری است ؟ قطعا نصب تابلوهای ایمنی ثابت یا متحرک در محل هایی که احتمال بروز حادثه های جانی برای افراد وجود دارد، اجباری است. این تابلوها معمولا با رنگ زرد و شکلی مثلثی تولید میشوند. درون آن با رنگ سیاه علائم کشیده یا ذکر میگردد. به تابلوهای مثلثی شکل، زرد رنگ که علائم خطر در آن ترسیم شده است، باید دقت فراوان نمود.

4-تابلوهای ایمنی نشان دهنده مکان و مسیر

تابلوهایی که در اتوبان ها شاهد هستیم، در این دسته قرار میگیرند. معمولا سبز رنگ بوده و مسیرهای خروج و ورود را نشان میدهند. علاوه بر آن نشان دهنده وضعیت های ایمنی و تجهیزات ایمنی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
موقع ثبت سفارش نگران پولش نباش | در فروشگاه فرتاک در زمان ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.همین الان امتحان کن!
+
بستن
مقایسه